• جمعه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402032616881
  • خبرنگار : 50471

امام‌جمعه همدان:

سیاست تقویت ارتباطات بین‌المللی دولت، کمک به حاکمیت سیاسی ما در منطقه است

سیاست تقویت ارتباطات بین‌المللی دولت، کمک به حاکمیت سیاسی ما در منطقه است

ایسنا/همدان امام جمعه همدان با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به کشورهای آمریکای لاتین گفت: اگر بخواهیم سیاست تقویت ارتباطات بین‌المللی دولت را تحلیل کنیم، باید توجه داشته باشیم که این سفرها در راستای منافع ملی، تقویت اقتصادی و حفظ امنیت است و به حاکمیت سیاسی کشور در منطقه کمک می‌کند.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی جمعه ۲۶ خرداد در خطبه‌های عبادی، سیاسی نمازجمعه شهر همدان، اظهار کرد: سیاستی که به تازگی در دولت سیزدهم پیگیری می‌شود، ارتباط با کشورهای منطقه شامل کشورهای آسیای شرقی، شمال آفریقا و کشورهای آمریکای لاتین است، سیاست مهمی که در دولت گذشته به آن توجهی نشد.

وی افزود: اگر بخواهیم سیاست تقویت ارتباطات بین‌المللی دولت را تحلیل کنیم در واقع باید توجه داشته باشیم که این سفرها در راستای منافع ملی، تقویت اقتصادی و حفظ امنیت است و به حاکمیت سیاسی کشور در منطقه کمک می‌کند.

شعبانی‌موثقی تصریح کرد: در همین سفرهای اخیر رئیس جمهور به کشورهای منطقه ۱۹ سند و تفاهم‌نامه همکاری امضاء شده که در حوزه‌های مختلف فناوری و ارتباطات، در بحث انرژی، در حمل‌ونقل دریایی، در عرصه کشاورزی و دارویی، در توسعه همکاری‌های معدنی و ... بوده و تقویت سیستم اقتصادی کشور را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین سفر رئیس جمهور به کشورهایی مثل ونزوئلا و کوبا که آسیب دیده از تحریم‌های نظام سلطه و مخالف با نظام تک قطبی هستند، به طور قطع به حاکمیت سیاسی کمک خواهد کرد.

امام جمعه همدان یادآور شد: امروز در دنیا صحبت نظم نوین جهانی مطرح می‌شود و کشور باید در این زمینه سیاست‌گذاری دقیقی داشته باشد و برنامه‌ریزی کند و در ایجاد این نظم جهانی مؤثر باشد.

وی تأکید کرد: یکی از راهکارهایی که می‌تواند در این زمینه به ما کمک و یک جبهه را علیه نظام سلطه ایجاد کند، همین ارتباطاتی است که دولت در سفرهایش به کشورهای دیگر دارد پیگیری می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در بخش دیگری مطرح کرد: هر چه کشورهایی که زخم دیده از نظام سلطه و آمریکا هستند، توسعه بیشتری پیدا کنند طبیعتا در ایجاد نظم جهانی مؤثرتر خواهند بود بنابراین سفرهای رئیس جمهور به این کشورها می‌تواند یک میدان مبارزه با نظام سلطه را طراحی کند.

وی خاطرنشان کرد: این سفرهای دولت گاهی در رسانه‌ها مورد تخریب قرار می‌گیرد در صورتی که همه باید آگاه باشند که این سفرها در راستای حفظ منافع ملی کشور است و باید در تحلیل‌ها تقوا را رعایت کنیم.

شعبانی‌موثقی ادامه افزود: معنای این ارتباطات هم این نیست که نباید با کشورهای دیگر ارتباط داشته باشیم که البته بعضی جریانات می‌گویند چرا این سفرها به کشورهای اروپایی صورت نمی‌گیرد که باید به این افراد بگوییم جمهوری اسلامی اهل ارتباطات منطقی است و هر کشوری که با منطق مذاکره کند، کشور با او مذاکره خواهد کرد.

وی ادامه داد: مذاکره منطقی یعنی مذاکره‌ای که استقلال و امنیت ما حفظ شود و در پس آن مذاکره برای تضعیف کشور و برای براندازی‌مان برنامه‌ریزی نکنند و اگر کشورهای اروپایی و آمریکا منطق مذاکره را رعایت می‌کردند به طور قطع جمهوری اسلامی با آنها مذاکره می‌کرد.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در پس مذاکراتشان برای براندازی ما برنامه‌ریزی می‌کنند و می‌خواهند استقلال ما را بگیرند، تصریح کرد: در مذاکرات منافع ملی وجه تصمیم‌گیری است که سیاستمداران باید انجام بدهند و مراودات ما در کشورهای آمریکای لاتین که حیاط خلوت آمریکا هستند، در واقع پیام روشنی دارد.

امام جمعه همدان در بخش دیگری بیان کرد: همه رسانه‌ها و همه کسانی که دستی بر قلم دارند، باید در محور منافع ملی حرکت کنند، فارغ از اینکه دولت دوازدهم است یا دولت سیزدهم چراکه مسأله حفظ منافع ملی است.

وی خاطرنشان کرد: در صنعت هسته‌ای کشور هم که جزو منافع ملی است و رهبر معظم انقلاب هم به آن اشاره داشتند، قدرت هسته‌ای در عرصه اقتصادی و سیاسی می‌تواند مؤثر باشد و این را می‌دانید که کشور دنبال بمب هسته‌ای نیست چراکه فتوای رهبری این است که بمب هسته‌ای حرام شرعی است.

شعبانی‌موثقی تأکید کرد: صنعت هسته‌ای می‌تواند در مسائل ایدئولوژی سیاسی دست برتر ایجاد کند و امروز اگر کشور قدرت نداشته باشد نمی‌تواند کاری انجام دهد و رهبر معظم انقلاب هم بارها گفته‌اند که باید در این حوزه هم قوی شویم.

وی در ادامه به احداث شهرک جدید همدان در کوی پرواز اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات اصلی ما در استان مسأله مسکن است و پروژه عملیات احداث ۱۱ هزار واحد مسکن در کوی پرواز اقدام خوبی است.

شعبانی‌موثقی در پایان مطرح کرد: در این پروژه آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد، در نکته اول سرعت عمل مجموعه‌هاست و این نیازمند کمک مردم و مسئولان است و امیدواریم متقاضیان زودتر سهمشان را پرداخت کنند و سریع‌تر این پروژه ساخته شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha