• یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402032817752
  • خبرنگار : 50039

ازدواج؛ آسان و آسمانی/ ۴

مجوز اولین مرکز انتخاب همسر و تسهیلگری ازدواج گلستان صادر شد

مجوز اولین مرکز انتخاب همسر و تسهیلگری ازدواج گلستان صادر شد

ایسنا/گلستان در آستانه هفته ازدواج مجوز فعالیت اولین مرکز انتخاب همسر و تسهیلگری ازدواج «همسان گزینی» و جوانی جمعیت در استان گلستان صادر شد.

حامد ملاحسنی صبح امروز یکشنبه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۲ در بازدید از اولین مرکز فعال در انتخاب همسر استان گلستان، اظهار کرد: پس از پیگیری‌های مستمر، مجوز این مرکز تحت عنوان «مرکز تسهیلگری ازدواج و جوانی جمعیت آینده روشن» از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر شد.

وی با بیان اینکه با استناد به ماده ۳۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تبصره ذیل آن و تأیید سازمان تبلیغات اسلامی مجوز این مرکز به «خانم نجمه عزیزالهی نجف آبادی» اعطاء شد، ادامه داد: این مرکز می‌تواند در شهرستان گرگان اقدام به فعالیت کند.

 معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان با تأکید بر اینکه وزارت ورزش و جوانان متولی صدور مجوز فعالیت در امر انتخاب همسر با دریافت تأییدیه از سازمان تبلیغات اسلامی است، خاطرنشان کرد: متقاضیان به منظور دریافت تأییدیه با مراجعه به سایت سازمان تبلیغات اسلامی و پس از دریافت تأییدیه لازم و بارگذاری در سایت وزارت ورزش و جوانان می‌توانند مسیر دریافت مجوز فعالیت را هموار کنند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان فعالیت در زمینه ترویج و تسهیل ازدواج را از وظایف این مراکز عنوان کرد و گفت: بنا داریم خدمات مشاوره و آموزش در راستای تحکیم خانواده را نیز در اینگونه مراکز گسترش و برای این منظور تعداد مراکز در استان را افزایش دهیم.

وی با اشاره به در پیش رو بودن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در اول ذی الحجه، تصریح کرد: با ازدواج یکی از محکم‌ترین بنیان‌های اصلی و اساسی جامعه تشکیل می‌شود و دختران و پسران برای تشکیل خانواده می‌توانند از زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) الگوبرداری کنند تا ازدواجی آسان و آسمانی داشته باشند.

ملاحسنی سفارشات در آیات و روایات به منظور تحکیم پایه‌های زندگی را بی‌شمار دانست و افزود: پیامبر اکرم(ص) ازدواج دخترش «حضرت فاطمه زهرا(س)» را به ساده‌ترین و راحت‌ترین شیوه انجام داد تا برای همه جوانان که در آستانه زندگی مشترک هستند، سرمشق نیکویی باقی بماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha