• دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402032918975
  • خبرنگار : 50034

دیشب؛

پیک بار استان همدان به ۷۴۲ مگاوات رسید

پیک بار استان همدان به ۷۴۲ مگاوات رسید

ایسنا/همدان مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه پیک بار استان همدان به ۷۴۲ مگاوات رسید، گفت: پیک بار استان همدان شب گذشته -یکشنبه ۲۸ خرداد- به ۷۴۲ مگاوات رسید که می‌طلبد با صرفه‌جویی از این پیک به سلامت عبور کنیم.

ایرج افشار با اشاره به اینکه در واحد اداره کنترل شبکه شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خاموشی، بار و سیستم اسکادا رصد می‌شود و نسبت به پایداری برق اقداماتی انجام می‌گیرد، مطرح کرد: نیروهای شرکت توزیع برق استان در کنترل شبکه به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت و همواره پشت صحنه هستند و اقدامات مهمی را انجام می‌دهند تا ما بتوانیم با مصرف برق آرامش و آسایش شبانه‌روزی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه به علت بارندگی‌ها و کاهش دمای هوا اردیبهشت وضعیت بار شبکه این ماه نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است، افزود: در اردیبهشت سال گذشته پیک بار مصرف ۶۷۳ مگاوات بود که امسال به ۶۷۶ مگاوات رسید که تغییر چندانی نداشته است.

افشار با اشاره به اینکه بارندگی‌های اردیبهشت باعث شد بخش کشاورزی مصرف کمتری داشته باشد، تأکید کرد: امیدواریم با همکاری مردم در بخش خانگی و واحدهای صنعتی و کشاورزی بتوانیم صرفه جویی برق را در بخش‌های مختلف داشته باشیم و از این پیک هم به سلامتی عبور کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان همدان، وی با اشاره به استفاده از اتوماسیون جدید در سال جاری و هوشمندسازی سیستم شبکه اتوماسیون بیان کرد: امسال کار اتوماسیون کلید هوایی به اتمام رسیده که در ۱۱۱ نقطه کار انجام شده است.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع برق همدان خاطرنشان کرد: این مهم باعث شده وقتی مشکلی در مدیریت بار پیش می‌آید، در جایی که نیاز به مانور است، احتیاج به حرکت اکیپ و قطع و وصل برق نباشد بلکه از طریق سیستم اسکادا بتوان داخل شبکه کلیدها و بار آن منطقه را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه از این طریق به راحتی می‌توانیم فرامین قطع و وصل کلیدها را انجام دهیم و کنترل بار شبکه را داشته باشیم که در افزایش سرعت کار نیز تأثیرگذار است، گفت: امسال برنامه شرکت توزیع برق این است که از طریق تابلوهای برق هوشمند مدیریت بار را انجام دهد تا پایداری شبکه و سرمایه‌های ملی حفظ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha