• دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402032919249
  • خبرنگار : 50474

معاون اداره کل عشایری استان خبر داد

۱۰ میلیارد تومان اعتبار از سفر ریاست جمهوری برای عشایر استان کرمان تخصیص یافت

۱۰ میلیارد تومان اعتبار از سفر ریاست جمهوری برای عشایر استان کرمان تخصیص یافت

ایسنا/کرمان معاون اداره کل امور عشایر استان کرمان از تخصیص مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری خبر داد.

جواد سالاری امروز ۲۹ خرداد ماه در جلسه تودیع و معارفه رئیس امور عشایر شهرستان بم اظهار کرد: همه ویژگی‌های افراد انقلابی، در جامعه عشایری کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه عشایر در روزهای سخت یاری‌رسان انقلاب بوده‌اند، تصریح کرد: این گروه جمعیتی کشور، با کمترین امکانات بهترین خدمات را ارائه می‌دهند.

معاون امور عشایر استان کرمان با تأکید بر لزوم حفظ اصالت‌های فرهنگی جامعه عشایری گفت: مهمترین ویژگی‌های عشایر ایمان به خداوند و اعتقادات مذهبی، تلاش و کوشش شبانه‌روزی و روحیات انقلابی است.

وی وقوع انقلاب اسلامی را زمینه‌ساز ایجاد تحولات گسترده در جامعه عشایری کشور دانست و افزود: امام خمینی(ره) این گروه جمعیتی را به جوامع شهری و روستایی معرفی کرد.

سالاری ادامه داد: پس از انقلاب، تحولات گسترده‌ای در جوامع عشایری کشور ایجاد شد که مهمترین آن‌ها افزایش خدمات رفاهی و ارتقاء سطح سوادآموزی بود.

وی با بیان اینکه عشایر در سخت‌ترین شرایط پشتوانه نظام اسلامی بوده‌اند، تصریح کرد: آنان پشتوانه امنیتی، فرهنگی و اقتصادی کشور هستند.

معاون اداره کل امور عشایری استان کرمان همچنین نقش سایر دستگاه‌های اجرایی در خصوص آیین نامه ساماندهی عشایر و وظایفی که سایر دستگاه‌ها در خصوص خدمات رسانی به جامعه عشایری دارند را مطرح کرد و گفت: اگر سایر دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود در مناطق عشایری عمل کنند، بسیاری از مشکلات عشایر رفع خواهد شد.

وی تفزود: از لحاظ اعتبار در بحث آبرسانی و راه هیچ کمبود و کاستی وجود ندارد و اگر انجام نشود، کاستی از طرف ماست مگر اینکه در حوزه راه مشکل محلی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha