• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402033120336
  • خبرنگار : 50026

با حضور معاون وزیر نفت صورت می‌گیرد:

افزوده شدن ۱۰ میلیون متر مکعب بر ساعت به ظرفیت انتقال گاز خراسان جنوبی

افزوده شدن ۱۰ میلیون متر مکعب بر ساعت به ظرفیت انتقال گاز خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از افزوده شدن ۱۰ میلیون متر مکعب بر ساعت به ظرفیت انتقال گاز استان خبر داد.

علیرضا عباس زاده، امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد از سفر معاون وزیر نفت به استان گفت و اظهار کرد: با حضور معاون وزیر نفت در استان، عملیات اجرایی خط انتقال دشتک-زابل- نهبندان آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در حوزه بحران گاز، خراسان جنوبی در انتهای خطوط گاز کشور قرار داشت و با مخاطراتی مواجه بود، گفت: اتصال خط گاز خراسان جنوبی به خط انتقال جنوب و جنوب شرق از عسلویه از خواسته های دیرینه مردم استان بود که برای تکمیل خط و پایداری انرژی در شرق کشور مطالعات خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه انجام شد.

معاون استاندار تصریح کرد: برای رفع کمبود گاز استان، دولت دستور داد مطالعات طرح انجام شده و پروژه تعریف شود که در نهایت این خط انتقال مصوب و آورده خوبی هم به همراه خواهد داشت.

عباس زاده با ذکر این نکته که عملیات گازرسانی از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه با ۳۰۰ کیلومتر با قطر لوله ۳۶ اینچ با اعتبار بیش از ۸ هزار میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت، گفت:  در دهه فجر امسال فاز اول این طرح افتتاح و خط گاز استان به خط  جنوب و جنوب شرق کشور وصل می‌شود که خبر مبارکی است.

به گفته وی؛ با اجرای این پروژه ۱۰ میلیون متر مکعب بر ساعت به ظرفیت انتقال گاز استان افزوده می شود.

عباس زاده با تأکید بر اینکه این هشت هزار میلیارد تومانِ گازرسانی جدای از مبحث اعتباری  سند توسعه نهبندان و سربیشه است و باید قدر این خدمت را دانست، ادامه داد: با اجرای این خط مهم و استراتژیک در استان، هاب انرژی می شویم، نقشه آمایش سرزمینی خراسان جنوبی تغییر می کند، نگرانی تأمین انرژی از بین می‌رود و امکان استقرار صنایع بزرگ نیز مهیا می‌شود.

معاون استاندار با بیان اینکه در جریان سفر دوم رئیس جمهور بر سند تحول و پیشرفت شهرستان‌های نهبندان سربیشه تأکید شد، به تشریح تاریخچه سند توسعه نهبندان پرداخت و گفت: در  سال ۷۸ شاهد سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به نهبندان بودیم که تأکید داشتند با این سفر می‌خواهم توجه مسئولان را به این منطقه محروم جلب کنم، اما باید اعتراف کنیم در دوره هایی این سند جدی گرفته نشد.

عباس زاده با بیان اینکه در ابتدای استقرار دولت سیزدهم مصوب شد سند توسعه نهبندان بازنگری شود که بعد از آن شهرستان سربیشه هم به سند اضافه شد، گفت: محرومیت در نهبندان و سربیشه همانند هم بود و برای این دو منطقه جلسات کارشناسی متعدد انجام شد و پیشنهاد استان برای سند ویژه به هیئت دولت ارسال و بررسی‌ها در هیئت دولت انجام شد.

به گفته وی؛ بعد از تأکید ویژه رئیس جمهور در سفر دوم به استان مبنی بر اینکه آنچه در سفر اول مصوب شده محقق نشده است، اظهار کرد: در جلسه ای با حضور معاونت اجرایی رئیس جمهور و معاونین وزای مربوطه ۵ هزار میلیارد تومان برای چهار سال مصوب شد که با این اعتبارحداکثر پروژه‌ها طی چهار یا پنج سال به نتیجه خواهد رسید.

وی به پست ۴۰۰ کیلو ولت نهبندان و پست ۱۳۲ کیلو ولت شاهکوه اشاره کرد و با تأکید بر اینکه این دو اتفاق بسیار خوبی برای نهبندان بود، اظهار کرد:  علاوه بر این دو پست، در سند تحول پست  ۱۳۲ کیلو ولت معادن طلای نهبندان هم تصویب شده که با این کار تحولی عظیم در نهبندان و سربیشه ایجاد خواهد شد چراکه مهم‌ترین زیرساخت معادن است.

معاون استاندار با بیان اینکه پروژه‌های تصویب شده در سند توسعه نهبندان معمولاً چهار ساله است گفت: با ابلاغ این طرح کارهای اجرایی آن بلافاصله آغاز خواهد شد و با اتمام دوره اجرای طرح نهبندان و سرببیشه از شهرستان های محروم کشور خارج می‌شوند.

عباس زاده تصریح کرد: نهبندان و سربیشه شهرستان های مرزی استان و دارای  قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ویژه برای ما هستند، لذا در حوزه راه نیازمند ایمنی راه‌های روستایی هستیم و در حوزه آب نیز تصمیمات خوبی برای شهرستان‌ها گرفته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha