• پنجشنبه / ۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402040100397
  • خبرنگار : 50454

ابلاغ بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار خوداشتغالی در چهارمحال و بختیاری

ابلاغ بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار خوداشتغالی در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری اعتباری بالغ‌بر ۱۲۵ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان به حوزه اشتغالزایی چهارمحال و بختیاری ابلاغ شده که در شهرستان‌های استان توزیع شده است و امیدواریم تا پایان شهریورماه جذب صد در صدی انجام شود.

محسن مولوی اول تیرماه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد با اشاره به تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: در این استان تعهد ایجاد ۱۹ هزار و ۳۶۵ فرصت شغلی وجود داشت که ۳۹ دستگاه اجرایی مکلف بودند در این زمینه به تعهدات خود عمل کنند که در نهایت ۲۲ هزار و ۴۶۱ فرصت شغلی ایجاد و درمجموع استان ۱۱۶ درصد پیشرفت در این زمینه داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: شهرستان‌های فارسان، لردگان و خانمیرزا سه شهرستان برتر استان در حوزه اشتغال در سال ۱۴۰۱ بودند همچنین ۴۴ درصد شاغلین استان زن و ۵۶ درصد مرد هستند.

وی ادامه داد: با رصد حوزه روستایی و شهری مشخص شده است ۴۹ درصد اشتغال سال گذشته در مناطق روستایی و ۵۱ درصد مربوط به مناطق شهری است بنابراین لازم است در مناطق روستایی برنامه‌ریزی بیشتری صورت بگیرد چراکه براساس آمار نیز مناطق روستایی درحال نزدیک شدن به شرایط مناطق شهری است.

مولوی عنوان کرد: از اشتغال سال گذشته ۱۴ هزار و ۲۸ نفر به صورت مستقیم به دلیل دریافت تسهیلات توسط دستگاه‌های اجرایی به عنوان شاغل در سامانه‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ثبت شده‌اند، ۲۰ درصد نیز افرادی هستند که به عنوان کارفرما اقدام به دریافت تسهیلات کرده و زمینه اشتغال برای سایر افراد را فراهم کرده‌اند بنابراین بیش از ۸۰ درصد ایجاد اشتغال در این استان به دلیل پرداخت تسهیلات است، همچنین سال گذشته تسهیلات تبصره ۱۶ سهم زیادی در اشتغالزایی در استان داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در حال حاضر در بخش کشاورزی ۱۳ درصد، خدمات ۴۵ درصد و بخش صنعت نیز ۴۰ درصد اشتغال وجود داشته است؛ در سال ۱۴۰۲ تعهدی که وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه اشتغالزایی برای استان درنظر گرفته است ۲۰ هزار و ۱۹ فرصت شغلی است که به تفکیک دستگاه‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: طی سه ماهه سال جاری ۲۲ دستگاه از ۳۵ دستگاه چهارمحال و بختیاری ثبت اشتغال خود را انجام داده‌اند و ۱۵۱۴ فرصت شغلی یعنی ۱۰ درصد فرصت شغلی ثبت شده است و به دستگاه‌هایی که هیچگونه اطلاعاتی ثبت نکرده‌اند اخطاریه‌های لازم ارسال می‌شود، همچنین شهرستان‌های بروجن‌، فارسان و کیار سه شهرستان برتر در سه ماهه ابتدایی سال جاری در زمینه اشتغالزایی بوده‌اند.

مولوی یادآور شد: در سال جاری اعتباری بالغ‌بر ۱۲۵ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان به حوزه اشتغالزایی چهارمحال و بختیاری ابلاغ شده که در شهرستان‌های استان توزیع شده است و امیدواریم تا پایان شهریورماه جذب صد در صدی انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: کل اعتبار تسهیلات تبصره ۱۶ مبلغی بالغ‌بر یک هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان بود که تا به امروز ۱۸ هزار و ۱۰۷ نفر در چهارمحال و بختیاری در قالب خوداشتغالی و کارفرمایی ثبت‌نام کرده‌اند و ۱۳ هزار و ۱۷۵ نفر به مبلغ یک هزار و ۲۸۸ میلیارد تومان به سیستم بانکی معرفی شده‌اند و به چهار هزار و ۹۷۸ نفر به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت کامل صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha