• جمعه / ۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402040200638
  • خبرنگار : 50444

امام جمعه موقت بجنورد:

شیوه مبارزه با مواد مخدر تغییر یابد/ ضرورت استحکام مرزها برای جلوگیری از ورود مواد مخدر

شیوه مبارزه با مواد مخدر تغییر یابد/ ضرورت استحکام مرزها برای جلوگیری از ورود مواد مخدر

ایسنا/خراسان شمالی امام جمعه موقت بجنورد بر ضرورت استحکام مرزها برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور و همچنین تغییر شیوه مبارزه با این پدیده شوم، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا براتی‌زاده امروز جمعه دوم تیرماه در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه مرکز استان که در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از عوامل مهم در بروز آسیب‌های اجتماعی و همچنین وقوع جرائم، مواد مخدر است و در بسیاری از موضوعات مختلف دخالت دارد.

وی افزود: ۶۵ درصد از همسر آزاری‌ها، ۵۵ درصد از طلاق‌ها، ۴۰ درصد از سرقت ها، ۳۸ درصد از کودک آزاری ها، ۲۰ درصد از قتل‌های عمد و ۲۰ درصد از جرائم منکراتی مرتبط با مواد مخدر است که نشان می‌دهد این آسیب اجتماعی بسیار خانمان برانداز است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تاکید کرد: اگر در گذشته صحبت از مواد مخدر می‌شد، بحث اصلی، وابستگی به مواد مخدر سنتی بود اما امروزه وابستگی به موادی مطرح است که صنعتی بوده و به جرم و جنایت منتج می‌شود و تاثیر بسیار زیادی در تخریب جامعه دارد. لذا ضرورت دارد که مسئولان و کارگزاران در کنار مردم برای مبارزه با این پدیده شوم و خانمان سوز اقداماتی موثر به ویژه در حوزه فرهنگی و پیشگیرانه برای آگاهی‌سازی انجام دهند.

امام جمعه موقت بجنورد ادامه داد: عمده اقداماتی که در این حوزه انجام شده است مربوط به برخوردهای قهری بوده و نشان می‌دهد به میزانی که در این حوزه هزینه شده است، موفقیت به دست نیامده؛ لذا نیازمند بهره مندی از ظرفیت مردم نیز هستیم.

براتی‌زاده اظهار کرد: باید در شیوه مبارزه با مواد مخدر تغییر ایجاد شود و بخش بیشتری از نیروها که اکنون درون کشور با این موضوع مبارزه می کنند در مرزهای زمینی و آبی مستقر شوند تا از ورود مواد مخدر به کشور جلوگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha