• شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402040300919
  • خبرنگار : 50177

مردم لرستان چشم‌انتظار افتتاح راه‌آهن هستند

مردم لرستان چشم‌انتظار افتتاح راه‌آهن هستند

ایسنا/لرستان مردم لرستان چشم‌انتظار افتتاح و بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن هستند.

سال ۹۰ کلنگ احداث راه‌آهن خرم‌آباد- دورود- اندیمشک به عنوان یکی از پروژه‌های مهم عمرانی لرستان به زمین زده شد و سال ۹۳ عملیات اجرایی آن آغاز شد و قرار بود طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا شهریور ۹۸ به بهره‌برداری برسد.

در خصوص آخرین وضعیت این پروژه، احسان کرم‌زاده، مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری لرستان، راه‌آهن لرستان پروژه‌ای بود که از دستور خارج شده و جزو مصوبات اول سفر ریاست جمهوری به استان قرار نگرفته بود که با پیگیری استاندار و معاون عمرانی این پروژه در لیست مصوبات سفر دولت به استان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه از محل طرح شهید سلیمانی تامین و ۱.۲ میلیارد تومان اعتبار ارزی از محل تهاتر نفت برای آن مصوب شد.

مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری لرستان افزود: به ادامه مسیر راه‌آهن لرستان، مسیر خرم‌آباد- اندیمشک نیز اضافه شده و به زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

کرم‌زاده با اعلام اینکه راه‌آهن لرستان یکی از سه پروژه خط‌آهن کشور محسوب می‌شود و دارای دستور ویژه مقام معظم رهبری برای تکمیل و تسهیل آن را داراست، بیان کرد: این پروژه در حال حاضر در ۱۱ جبهه کاری فعال است.

وی گفت: از کل مسیری که از دورود عبور می‌کند یک شاخه آنتنی در بروجرد و یک شاخه دیگر در خرم‌آباد قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری لرستان اضافه کرد: از کل مسیر که بیش از ۱۰۰ کیلومتر بوده در مجموع ۵۰ کیلومتر آن در شرف تملک است و انجام این تملک ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

کرم‌زاده گفت: از کیلومتر صفر که از دورود حرکت کنیم ۴۸ کیلومتر از اراضی نیاز به تملک دارد. وی با بیان اینکه راه‌آهن پروژه مهم استان است، خاطرنشان کرد: این پروژه درحال حاضر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به اینکه مسیر راه‌آهن لرستان سردسیر بوده این میزان پیشرفت قابل قبول است.

مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری لرستان با بیان اینکه قسمت اول این پروژه در موعد مقرر به مرحله افتتاح خواهد رسید، یادآور شد: تا پایان دولت حداقل بخش دورود به خرم‌آباد به مرحله افتتاح خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha