• شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402040301199
  • خبرنگار : 50039

رئیس شورای حل اختلاف گلستان خبرداد:

سازش در ۴۳ درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف گلستان در سال جاری

سازش در ۴۳ درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف گلستان در سال جاری

ایسنا/گلستان رئیس شورای حل اختلاف گلستان از سازش در ۴۳ درصد پرونده‌های فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۲ ورودی به شورای حل اختلاف استان خبر داد.

احمد جعفری ظهر شنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۲ در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: شورای حل اختلاف استان گلستان با ۱۲۱ شعبه «شامل ۹۸ شعبه رأیی و صلحی شهری، ۲ شعبه روستایی و ۲۱ شعبه اجرای احکام» فعالیت می‌کند.

وی تعداد نیروهای همکار با شوراهای حل اختلاف گلستان را ۵۱۵ نفر برشمرد و ادامه داد: در سال گذشته ۱۲۶ هزار و ۹۶۴ پرونده وارد شورای حل اختلاف استان شده که ۴۳ هزار و ۳۵۵ پرونده به سازش ختم و ۱۲۷ هزار و ۱۸۳ پرونده مختومه شده است.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان درصد پرونده‌های سازش نسبت به مختومه در سال گذشته را ۴۶ درصد عنوان کرد و گفت: یک هزار و ۵۸۸ پرونده به شعب ویژه صلحی مستقر در زندان‌های گرگان و گنبدکاووس وارد شده که با تلاش‌های مستمر اعضا، علما و روحانیون و گذشت طرفین از این تعداد ۷۲ درصد سازش شده و زمینه آزادی ۳۰۴ زندانی دیون مالی غیرعمد، مهریه، نفقه و سایر موارد را به همره داشته است.

وی سازش برای ۲۲ فقره پرونده قتل که فرصت زندگی دوباره و جبران مافات برای ۲۲ جوان را فراهم کرد را از مهمترین اقدامات دانست و ادامه داد: رسیدگی به ۵۳ هزار و ۳۳۹ فقره پرونده به صورت حکمی از دیگر اقدامات شورای حل اختلاف در سال گذشته است.

جعفری با بیان اینکه در سال مذکور ۹۵ درصد ابلاغ‌ها در مرکز توسعه حل اختلاف استان با رشد ۴ درصدی به صورت الکترونیک انجام شد، افزود: به ۳۵ هزار و ۶۹۱ پرونده به صورت الکترونیکی «بدون کاغذ» در مرکز توسعه حل اختلاف استان رسیدگی شده است.

این مقام مسئول پرونده‌های مسن بدوی و اجرا در مرکز را ۳۵۹ فقره در آغاز سال ۱۴۰۱ و ۷۳۰ فقره در پایان سال عنوان کرد و توضیح داد: بازرسی و بازدید سرزده و دوره‌ای از ۱۱۱ شعبه حوزه قضایی سطح استان گلستان از دیگر عملکردها بوده که محقق شد.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان از ورود ۲۰ هزار و ۸۸۷ فقره پرونده به توسعه حل اختلاف استان طی دوماه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۶ هزار و ۴۴۷ فقره پرونده معادل ۴۳ درصد با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف منجر به سازش شد.

وی اضافه کرد:  در این مدت، سازش در ۲ فقره پرونده قتل، منجر به نجات جان ۲ جوان دیگر شد و به آنها فرصت زندگی دوباره و جبران مافات بخشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha