• شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402040301271
  • خبرنگار : 50180

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کرمانشاه خبر داد:

بخشیده شدن حبس "سربازان فراری" در هفته قوه قضاییه

بخشیده شدن حبس "سربازان فراری" در هفته قوه قضاییه

ایسنا/کرمانشاه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه از در نظر گرفتن تسهیلاتی برای سربازان فراری در هفته قوه قضاییه خبر داد.

صیدمحمد محمودی، امروز(سوم تیر ) در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، با بیان اینکه امنیت موجود در جامعه در سایه تلاش نیروهای مسلح به دست آمده، گفت: نیروهای مسلح در دل مردم ایران اسلامی جای داشته و مورد اعتماد مردم هستند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه با اشاره به کاهشی بودن وقوع جرم بین نیروهای مسلح در استان، گفت: حتی وقوع یک جرم هم بین نیروهای مسلح زیاد است و نباید وجود داشته باشد، چون نیروهای مسلح باید در طراز اسلام باشند.

وی با بیان اینکه تنها مرجع اختصاصی رسیدگی به تخلفات نیروهای مسلح سازمان قضایی نیروهای مسلح است، ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته رتبه سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ در مجموع شاخص های مورد ارزیابی شامل ورودی پرونده، جلوگیری از اطاله دادرسی، برگزاری دوره های آموزشی پیشگیرانه و ... از رتبه هفتم یا هشتم کشوری به رتبه دوم بعد از استان تهران رسیده است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه بیشترین حجم نیروهای مسلح را به نسبت استان های همجوار دارد، گفت: استان کرمانشاه جزو استان های برتر از حیث ورود به مقوله پیشگیری از وقوع جرم در بین نیروهای مسلح است و سال گذشته کارنامه موفقی در حوزه پیشگیری از جرم در بین نیروهای مسلح داشته است.

محمودی تاکید کرد: رویکرد قانونگذار در برخورد با جرم در بین نیروهای مسلح  به هیچ عنوان با ارفاق همراه نبوده، بلکه سختگیرانه است.

وی رویکرد سازمان قضایی نیروهای مسلح در استان کرمانشاه را شناسایی علل و عوامل وقوع جرم از سوی نیروهای مسلح عنوان کرد و افزود: سال گذشته بیش از ۶۴ هزار نفر ساعت آموزش نیروهای مسلح را داشته ایم که عدد قابل توجهی است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به اجرای طرح "بازگشت به سنگر" به مناسبت هفته قوه قضاییه داشت و گفت: بر اساس این طرح افرادی که سرباز فراری هستند چنانچه در هفته قوه قضاییه خود را معرفی کنند، می‌توانند از معافیت از کیفر برخوردار شده و بدون گذراندن دوره حبس، سربازی خود را انجام دهند و کارت پایان خدمت دریافت کنند.

 وی یادآور شد: طبق روال معمول، سربازان فراری‌ در صورتی که خودشان مراجعه کنند تا سه ماه حبس و در صورت دستگیر شدن تا  شش ماه حبس را باید تحمل کنند که در هفته قوه قضاییه برای سربازان فراری که خود را معرفی کنند، این حبس بخشیده خواهد شد.

محمودی این توضیح را هم داد که افراد بالای ۴۰ سال به شرط داشتن سه فرزند و افراد زیر ۴۰ سال به شرط داشتن چهار فرزند از خدمت سربازی معاف هستند.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha