• یکشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402040401738
  • خبرنگار : 50037

شهردار:

افق طرح جامع شهری رزن به پایان رسیده است

افق طرح جامع شهری رزن به پایان رسیده است
عکس تزئینی است

ایسنا/همدان شهردار رزن اعلام کرد: افق طرح جامع شهری رزن به پایان رسیده است که امیدواریم با هماهنگی راه و شهرسازی مشاور طرح جذب و بازنگری طرح جامع شهر انجام شود.

احمد محمدی‌راستی در گفت‌وگو با ایسنا، استاندارد جهانی سرانه فضای سبز را ۲۰ مترمربع و در کشور را ۱۲ مترمربع برشمرد و بیان کرد: رزن با داشتن بیش از ۱۲ مترمربع سرانه فضای سبز، استاندارد لازم را دارد اما سعی داریم این میزان را به استاندارد جهانی برسانیم.

وی اظهار کرد: طی یک سال و نیم گذشته هفت هکتار شامل دو هکتار پارک محلی، دو هکتار پارک جنگلی، ۱.۷ هکتار میدان پلیس راه و یک هکتار در بلوار پلیس راه طی برنامه ریزی افزایش فضای سبز ایجاد و احداث شده است.

وی در ادامه از بهره برداری پروژه پارک دو هکتاری شهر رزن در تابستان امسال خبر داد و مطرح کرد: در حال حاضر مسیر رینگ پیاده روی، دوچرخه سواری و اسکیت این پارک آسفالت ریزی شده و قابل بهره برداری است و شهروندان هم اکنون از آن استفاده می‌کنند.

محمدی‌راستی اضافه کرد: در دی ماه سال گذشته در این پارک میزبانی، تدفین و تشییع یکی از شهدای گمنام والا مقام هشت سال دفاع مقدس را داشتیم و با رایزنی با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان این تیم پذیرفتند کار طراحی المان شهید گمنام شهر رزن را انجام دهند.

وی همچنین از آغاز پروژه بام رزن خبر داد و یادآور شد: به همین منظور در این رابطه با منابع طبیعی توافق شده ۴۰ هکتار از تپه های خمیگان به نام‌ «سنگر داق» به منظور نهضت کاشت درخت و ایجاد تفرجگاه و احداث یادمان دومین شهید گمنام شهر در این تپه در اختیار شهرداری قرار داده شود تا بتوانیم این پروژه را در سال جاری به نتیجه برسانیم.

شهردار رزن همچنین در رابطه با طرح جامع شهر رزن خاطرنشان کرد: افق طرح جامع شهری رزن به پایان رسیده است که امیدواریم با هماهنگی راه و شهرسازی مشاور طرح جذب و بازنگری طرح جامع شهر انجام شود.

وی با بیان اینکه از وسعت ۵۰۰ هکتاری شهر رزن ۷۰ درصد آن به بافت تازه تأسیس شهر اختصاص دارد، گفت: ۹۰ هکتار از مساحت شهر رزن را بافت فرسوده تشکیل داده که ۱۰ درصد جمعیت در این بافت ساکن هستند و شهرداری به منظور بازآفرینی و نوسازی بافت فرسوده شهر اقدامات عمرانی از جمله جدولگذاری را در این ناحیه در دست اقدام دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha