• یکشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402040402170
  • خبرنگار : 50300

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد

استقبال بیش از ۹۰ درصد نهمی‌های خوزستان از هدایت تحصیلی

استقبال بیش از ۹۰ درصد نهمی‌های خوزستان از هدایت تحصیلی

ایسنا/خوزستان مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از حضور بیش از ۹۰ درصدی دانش‌آموزان پایه نهم به دهم استان خوزستان در برنامه‌های آزمونی و مشاوره‌ای خبر داد و گفت: این امر، نشان‌دهنده برنامه‌ریزی در مسیر درست و اعتماد والدین و دانش‌آموزان به مشاوره‌های آموزش و پرورش است.

مسعود حمیدی‌نژاد در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که امروز (۴ تیرماه) در اداره‌کل آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به تاکید رهبری و رئیس جمهور بر اهمیت توجه به مهارت‌آموزی در مدارس، اظهار کرد: از سال گذشته در برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان خوزستان به این موضوع توجه ویژه‌ای شده است که حاصل آن رشد ۱۰ درصدی دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای نسبت به دولت قبل است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: هدایت تحصیلی و مشاوره‌ها سازماندهی شده و به خوبی در حال انجام است. حضور بیش از ۹۰ درصدی دانش‌آموزان پایه نهم به دهم در برنامه‌های آزمونی و مشاوره پس از سال‌ها اتفاق افتاده که نشان‌دهنده برنامه‌ریزی در مسیر درست و اعتماد والدین و دانش‌آموزان به مشاوره‌های آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا کلاه‌کج مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این جلسه با تقدیر از فعالیت معاونت آموزش متوسطه در احداث هنرستان هنرهای زیبا در اهواز، گفت: هنرستان‌های هنرهای زیبا برای اولین بار در استان خوزستان امسال راه‌اندازی شد. احداث هنرستان‌ها یکی از نیازهای امروز است و اگر بتوانیم بچه‌ها را به سمت مهارت‌آموزی سوق دهیم بخش مهمی از مشکل اشتغال را حل خواهیم کرد و امیدواریم این حرکت استمرار داشته باشد.

محمد سعیدی‌پور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان نیز در این جلسه گفت: پیشنهاد می‌کنم در ردیف‌های استانی، یک ردیف اعتبار برای تجهیزات هنرستانی در نظر گرفته شود زیرا این اعتبار می‌تواند به توسعه و تجهیز هنرستان‌ها کمک زیادی کند.

 به گزارش ایسنا، در نظر گرفتن اعتبار ویژه از ردیف‌های استانی برای تجهیز هنرستان‌های استان، احداث مدرسه شبانه‌روزی در شادگان و توسعه و کمی و کیفی هنرستان‌ها از مصوبات این جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha