• دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402040502349
  • خبرنگار : 50562

‌ایجاد و افزایش تاسیسات گردشگری در اندیمشک

‌ایجاد و افزایش تاسیسات گردشگری در اندیمشک
منطقه چهل پل _ اندیمشک

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اندیمشک از احداث و افزایش تاسیسات گردشگری این شهرستان خبر داد.

هانی خادمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه شهرستان اندیمشک در سال گذشته فقط هفت مجموعه گردشگری داشت، اظهار کرد: با هدف افزایش مجموعه‌های گردشگری اندیمشک نزدیک به ۲۰ مجوز برای ایجاد تاسیسات گردشگری در این شهرستان از ابتدای سال تاکنون صادر شده است.

وی افزود: موافقت‌های اصولی صادر شده تاکنون شامل مجتمع‌های گردشگری و مجتمع‌های خدماتی‌ـ‌رفاهی هستند.

او ادامه داد: همه‌ مجوزهای مورد نیاز سرمایه‌گذاری از جمله مجوز اجرای طرح (موافقت اصولی)، فعالیت و بهره‌برداری به صورت مستمر توسط اداره میراث فرهنگی اندیمشک صادر می‌شود.

خادمی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران متقاضی در زمینه ساخت تاسیسات گردشگری درخواست‌های خود را ثبت می‌کنند و پس از آن شرایط لازم برای موافقت‌های اصولی بررسی می‌شوند و در مرحله بعد پس از احراز صلاحیت و سایر فرآیندهای قانونی مجوز ساخت مجتمع‌های گردشگری صادر می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اندیمشک با اشاره به ظرفیت‌های غنی شهرستان اندیمشک در حوزه گردشگری گفت: این شهرستان با برخورداری از جاذبه‌های متنوع، مقصدی امن و سودآور برای گردشگری به شمار می‌رود.

اندیمشک دروازه ورودی خوزستان و یکی از شهرهای باستانی ایران دنیایی از دیدنی‌های طبیعی و تاریخی را در خود جای داده است. جاهای دیدنی اندیمشک تنوع بی‌نظیری دارد. جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی هر کدام به نوبه خود هر گردشگری را به اندیمشک و زیبایی‌هایش دعوت می‌کند. اندیمشک در کنار ۲ شهر باستانی مهم «لور» و «اری‌ترین» پایه‌گذاری شده است و در دوران باستان یکی از شاه‌راه‌های ارتباطی اصلی بسیاری از تمدن‌ها بوده است. بقایای این تمدن‌ها در کنار بسیاری از یادگاری‌های تاریخی دیگر در این شهر، اندیمشک را به بهشت علاقه‌مندان به تاریخ تبدیل می‌کند. طبیعت اندیمشک با سه سد زیبا در نزدیکی این شهر باعث می‌شود در این شهر حسابی حال و هوای خوبی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha