• دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402040502523
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار تیران و کرون:

فراموشی حقابه طبیعت و محیط زیست تیران، فاجعه‌آمیز است

فراموشی حقابه طبیعت و محیط زیست تیران، فاجعه‌آمیز است

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: فراموشی و غفلت از حقابه طبیعت  و محیط زیست در این شهرستان آسیب‌ساز و فاجعه‌آور خواهد شد.

علی محمدی کیا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به توزیع عادلانه آب در حوزه‌های مصرف مردمی، کشاورزی و محیط زیست، اظهار کرد: سهم محیط زیست و طبیعت در بسیاری از مواقع فراموش شده و کمتر به آن اهمیت داده می‌شود.

وی افزود: آب مورد نیاز کشاورزی تیران و کرون از محل سد خاکی شهید منتظری روستای خمیران و چشمه مرغاب تأمین شده که این آب برای کشاورزی مورد مصرف قرار می‌گیرد. محیط‌زیست نیز باید از این منابع سهم داشته باشد و از آن برای تداوم حیات طبیعی خود استفاده کند.

فرماندار تیران با بیان اینکه تنش‌های آبی بر کشاورزی تأثیر منفی گذاشته و همین موضوع غفلت از محیط طبیعی را هم به همراه داشته است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته کمتر آب موجود به محیط زیست رسیده و عمده آب در حوزه باغات مصرف شده است.

محمدی‌کیا خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار علاوه بر توزیع آب کشاورزی، با رهاسازی این منبع در رودخانه فصلی، محیط زیست نیز از آن منفعت برد.

به گفته وی، بی‌توجهی به رهاسازی آب برای محیط زیست و درختان و بیشه‌ها، سبب تغییر در اکوسیستم طبیعت و ایجاد اختلال در نظام طبیعی خواهد شد.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه باید منابع آبی مدیریت و توزیع عادلانه مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: محدودیت‌های منابع آب در سال‌های خشکسالی در حال حاضر با وجود منابع آب مؤثر باید مدیریت شود و از سیستم‌های نوین آبی بهره بگیریم.

وی آبیاری روش غرقابی را مانع از افزایش بهره‌وری خواند و گفت: این روش در مواقع بحرانی، مشکلات زیادی را برای درختان به روش غرقابی ایجاد می‌کند.

 به گفته محمدی کیا، ایجاد محیط‌زیست پایدار و ایده آل نیازمند برنامه‌ریزی بلند مدت و مشارکت جمعی بوده و نباید خواسته‌های فردی و شخصی را بر نیازهای اساسی جامعه برتری دهیم.

فرماندار تیران و کرون یادآور شد: در مدیریت شهرستان سعی بر بهینه‌سازی روش‌های آبیاری و توزیع عادلانه منابع آبی بوده و مشارکت تشکل‌های مدنی در این خصوص برای ارائه راهکار و همچنین نظارت‌های پیاپی لازم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha