• دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402040502843
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

برگزاری همایش فصلی تئاتر کوتاه هفتک در شاهین‌شهر

برگزاری همایش فصلی تئاتر کوتاه هفتک در شاهین‌شهر

ایسنا/اصفهان مسئول امور هنرهای نمایشی شاهین‌شهر و میمه از برگزاری چهارمین همایش فصلی تئاتر کوتاه هفتک در شاهین‌شهر خبر داد.

رضا توماری، امروز(دوشنبه، ۵ تیر) در نشست با خبرنگاران با اشاره به وقفه‌ای نسبتاً طولانی در اجراهای عمومی تئاتر و  فعــالیت گروه‌های نمایشـی به دلیل شیـوع  ویـروس کووید ۱۹، اظهار کرد: چهارمین دوره همایش فصلی تئاتر کوتاه هفتک در شاهین‌شهر برگزار می‌شود.

وی هدف از برپایی همایش فصلی تئاتر کوتاه را ایجاد فصلی جدید از همدلی و همکاری در حوزه هنرهای نمایشی برشمرد و افزود: همایش فصلی تئاتر کوتاه با رویکرد تقویت نمایش‌های کوتاه و قوام بخشـی به ساختـار نمایشی گروه‌ها در راستای ارتقـا دانـش، تجربه، شناخت، کشف استعدادها و ظرفیت‌های بالقــوه و نیز ایجاد یک نظام منظم و هماهنگ برای رشد و تربیت نیروهای متعهد و عمل‌گرا برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مسئول امور هنرهای نمایشی شاهین‌شهر و میمه، محور اصلی این دوره از همایش را استفاده از ظرفیت هنر تئاتر در بررسی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی برشمرد و خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان باید با توجه به گستردگی ابعاد محور همایش به موضوعات؛ آسیب‌های اجتماعی و راهکارهای مدیریت،کنترل و کاهش آنها(طلاق، اعتیاد، فضای مجازی،...)، حمایت از تولید و کالای ایرانی، کمک به رشد تولید و مهار تورم، تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، الگوی سبک زندگی، توسعه سیره عملی ائمه اطهار(ع)، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، کار، تلاش و مهارت‌های زندگی سالم و توسعه نشاط اجتماعی، مفاهیم شهروندی و شهرنشینی، زیست شهری (آلودگی، زباله‌ها ...)، الگــوهای شهـر مُدرن و هوشمنـد در توسعه پایدار شهـری، حفـظ و پویایی شهر، خانواده و جوانی جمعیت بپردازند.

توماری با بیان اینکه چهارمین دوره همایش فصلی تئاتر کوتاه شاهین‌شهر در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: مدت زمـان اجرای نمایش‌ها نبـاید کمتـر از ۲۰ و بیشتر از ۳۰ دقیقه بوده و منعی نیز برای انتخاب آثار خارجی وجود ندارد، همچنین ارائه مجـوز کتبی نویسنده بـرای اجــراهــای صحنه‌ای و خیابانی الزامی است.

وی با بیان اینکه چهارمین دوره نمایش فصلی هفتک شامل ارائه برنامه‌ها و نمایشگاه‌های هنری جنبی است، ادامه داد: متقاضی باید سه نسخه از نمایشنامه را به همراه لوح فشرده متن به‌صورت word و یا pdf  تا ۸ تیر به دبیرخانه تحویل دهد، همچنین اعلام نتایج آثار پذیرش شده در همایش ۱۰ تیرماه، بازبینی بخش خیابانی ۲۱ تیر، بازبینی بخش صحنه‌ای  ۱۸ تا ۱۹ مرداد، زمان اجرای همایش بخش خیابانی ۲۴ تا ۲۵ تیر و زمان اجرای همایش بخش صحنه‌ای ۲۱تا ۲۷ شهریور همراه با اختتامیه همایش خواهد بود.

مسئول امور هنرهای نمایشی شاهین‌شهر و میمه آثار منتخب در هر بخش نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی را شش اثر دانست و تصریح کرد: به آثار منتخب در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی کمک هزینه تولید نمایش، لوح سپاس و تندیس همایش اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha