• دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402040502869
  • خبرنگار : 50295

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید کرد:

لزوم نگاه ایجابی و پرهیز از دو قطبی سازی در مقوله عفاف و حجاب

لزوم نگاه ایجابی و پرهیز از دو قطبی سازی در مقوله عفاف و حجاب

ایسنا/زنجان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: استان زنجان نسبت به سایر استان‌ها به دلیل ریشه‌های مذهبی وضعیت حجاب شرایط بهتری دارد . در این خصوص باید برنامه هایی ایجاد و اجرا شود و از دو قطبی سازی دوری کنیم.

حجت‌الاسلام سعید احمدی پیش از ظهر امروز (۵ تیرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، با بیان اینکه در سال‌جاری ۱۳ درصد از اعتبارات در حوزه نوجوان هزینه خواهد شد، اظهار کرد: نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان از بودجه برای حوزه نوجوانان هزینه خواهد شد. کسانی که در این حوزه فعال هستند شناسایی شدند که جلسات هماهنگی و توانمندسازی نوجوانان کنش‌گر در اولویت برنامه‌های سال‌جاری محسوب خواهد شد.

وی با بیان اینکه محور بعدی اقدامات در این اداره‌کل در بخش رسانه است، افزود: در جنگ شناختی، از رسانه در بحث‌های مختلف ضربه خورده‌ایم که نگاه ویژه‌ای برای توانمندسازی این حوزه داریم. همچنین در حوزه نشر اخبار و اطلاعات نیز به رسانه نیاز داریم که به این منظور ۱۳ درصد از اعتبارات نیز به این حوزه اختصاص داده می‌شود.

احمدی با اشاره به اختصاص ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار کشوری، افزود: ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز از استان دریافت شد تا در اجرای برنامه‌های تدوین شده هزینه شود. در حال حاضر ۱۱ پایگاه اجتماعی در سطح استان فعال است که امسال تقویت ویژه‌ای خواهند شد و بنا داریم دوره‌هایی برای ۲۵۰ روحانی که امام جماعت مساجد هستند داشته ‌باشیم. در تلاش هستیم تا در حوزه‌های رسانه، بانوان، نوجوان، قرآن و ... اعتبارات تخصیص داده شود و احتمال افزایش بیست درصدی اعتبارات وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ستاد اوقات فراغت نیز سازمان تبلیغات به‌عنوان تامین‌کننده مبلغان، روحانیون و مبلغات خواهند بود، گفت: سال گذشته نتوانستیم به صورت جدی به بحث اوقات فراغت ورود کنیم، باید بتوانیم در حوزه نوجوان برنامه‌های متناسب با سن نوجوانان در خارج از قالب برنامه‌های معمولی داشته باشیم، معتقدیم اگر از نشاط‌ بسیاری از نوجوانان در مسیر تعالی استفاده شود قطعا ظرفیت فوق‌العاده‌ای در استان خواهیم داشت.

این مسئول با بیان اینکه هماهنگی بین مجموعه‌های فرهنگی استان خوب است، بیان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری حجاب واجب شرعی قانونی سیاسی است، مسئله کشف حجاب برای چندسال اخیر نیست؛ مشکلات حجاب تابعی از عوامل مختلف است و تمرکز تبلیغات اسلامی با توجه به رسالتش در حوزه حجاب و عفاف، بر روی خانواده‌ها است و برای حفظ و صیانت خانواده حجاب را پیگیر هستیم و ورود نرم داریم.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه باید از ظرفیت مردمی برای امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم، اظهار کرد: امسال برنامه‌های حجاب چه در ماه محرم و چه در اربعین حسینی نگاهی ایجابی است. دو قطبی‌سازی در بحث حجاب نباید داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: کنشگر حجاب و عفاف باید روش کار را بلد باشد و بانوان باید به این حوزه ورود کنند و الگوی سوم زن تبیین شود و باید ببینیم علت کشف حجاب در جامعه چیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha