• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402040603415
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

امام جمعه تیران و کرون:

مساجد بدون جانب‌داری سیاسی، بر شور انتخابات بیفزایند

مساجد بدون جانب‌داری سیاسی، بر شور انتخابات بیفزایند

ایسنا/اصفهان امام‌جمعه تیران و کرون گفت: متولیان مساجد بدون جانب‌داری سیاسی و حزبی با آگاهی‌بخشی به نمازگزاران و محیط پیرامونی خود بر شور انتخابات مجلس شورای اسلامی بیفزایند.

حجت‌الاسلام حسین رشیدیان، شامگاه(دوشنبه، ۵ تیرماه) در گردهمایی هیئت امنا مساجد تیران، اظهار کرد: مسجد به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه دینی و آگاهی بخشی در هر محله مطرح بوده و باید کارکردهای آن احیا شود.

وی افزود: بصیرت‌افزایی و تقویت مشارکت اجتماعی مردم یکی از مأموریت‌های مساجد بوده که با برنامه‌های متنوع و ارائه خدمات می‌تواند این نقش به مرحله عمل برسد.

امام جمعه تیران و کرون با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال، تصریح کرد: صحنه انتخابات باید گرم و زمینه افزایش مشارکت اجتماعی فراهم شود که مساجد نقش کارآمدی در این حوزه دارند.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی برای این موضوع از اکنون تأکید کرد و گفت: این دسته از اقدامات برای تقویت مشارکت اجتماعی و تبیین اهمیت آن به دور از جانب‌داری سیاسی و حزبی انجام شود.

رشیدیان اضافه کرد: دشمن تلاش خود را برای کاهش مشارکت در انتخابات به کار گرفته و در این شرایط باید با شناخت وضعیت و شرایط، برای افزایش حضور پای صندوق رأی کار کنیم.

وی بر لزوم همکاری‌های مشترک بین مساجد و هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم‌ها تأکید کرد و افزود: انسجام برنامه‌ها و همکاری مشترک در اجرای آن‌ها به شکوه مراسم و تقویت همدلی بین همشهریان می‌انجامد.

شهردار تیران نیز در این جلسه بر ضرورت قانون‌مداری در ساخت و ساز و فعالیت‌های عمرانی مساجد تأکید و اظهار کرد: قوانین شهرسازی و ضوابط ملی ساختمانی باید در توسعه عمرانی این مراکز دینی مورد توجه قرار گیرد.

سید محمدرضا ذاکری ادامه داد: چشم‌پوشی از تخلفات قانونی در ساخت و سازها به دلیل عواقب و خسارت‌های ناشی از آن امکان‌پذیر نیست.

به گفته وی، مدیریت شهری در قالب قوانین و بر اساس بودجه شهرداری از مراکز فرهنگی از جمله مساجد حمایت می‌کند، ولی قانون‌مداری متولیان این مراکز نیز لازم است.

شهردار تیران با اشاره بر لزوم قانون‌مداری شهروندان، تصریح کرد: تأخیر و یا عدم پرداخت بدهی‌های همشهریان به شهرداری و یا بی‌توجهی به قوانین شهری و الزامات خدمات شهری نوعی حق‌الناس بوده و لازم است در مساجد به آموزش و تأکید این موضوعات و رعایت حقوق شهروندی پرداخته شود.

وی رعایت قوانین و مقررات را یک وظیفه شرعی بیان کرد و یادآور شد: بی‌توجهی و عدم رعایت آن در هر حوزه‌ای چالش‌ساز و افراد را مدیون می‌سازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha