• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402040603753
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبر داد:

آغاز شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در گنبدکاووس

آغاز شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در گنبدکاووس

ایسنا/گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از آغاز شانزدهمین جشنواره منطقه‌ای موسیقی نواحی ایران "منطقه یک" به میزبانی گنبدکاووس خبر داد. 

دکتر محمد رعیت ظهر امروز سه‌شنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه اجراهای شانزدهمین جشنواره منطقه‌ای موسیقی نواحی ایران "منطقه یک" به میزبانی استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس از عصر امروز آغاز می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره غیررقابتی بوده و تماشای آثار برترین هنرمندان استان‌های قزوین، البرز، تهران، قم، خراسان شمالی، سمنان، مازندران و گلستان برای علاقمندان به هنر فاخر موسیقی در استان و شهرستان گنبدکاووس آزاد است.

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره ساعت ۱۱ صبح با برگزاری کارگاه تخصصی "موسیقی عاشقی" کار خود را آغاز کرد و اجراها تا پنج‌شنبه ۸تیر ماه ادامه خواهد داشت، افزود: مجموعه فرهنگی تجاری وارنا در حاشیه دریاچه مصنوعی گنبدکاووس میزبان هنرمندان عرصه موسیقی از اقصی نقاط کشور خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه همزمان با برگزاری جشنواره مذکور کارگاه‌های تخصصی با موضوعات نقاره‌نوازی مذهبی "سعید کاظم‌زاده"، موسیقی عاشیقی "ایمران حیدری" و تعزیه در قزوین "حسام رضایی" از ساعت ۱۱ تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه برای علاقمندان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: به ترتیب دو گروه از استان گلستان و یک گروه از استان قزوین و یک گروه از استان خراسان شمالی امروز در روز نخست این جشنواره اجرا خواهند کرد.

گفتنی است، عصر امروز سه‌شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ "محمد نعیمی" و "ابراهیم جرجانی" از استان گلستان، "ایوب حاج‌علی" استان قزوین و "محمود صادقی" استان خراسان شمالی اجرا می‌کنند.

روز چهارشنبه با برگزاری کارگاه تخصصی "موسیقی عاشقی" آغاز و سپس "تاج‌محمد یلقی" از استان گلستان، "نصرا... زرگر و رضا کدخدا" استان تهران، "مرشد امین‌فردی" استان قم، "اعظم جوانبخت" استان خراسان شمالی، "اصغر حاتمی" استان سمنان و "مظاهر حدادیان" استان خراسان شمالی اجرا خواهند داشت. 

اجراهای روز پنج‌شنبه و پایانی این جشنواره با برگزاری کارگاه تخصصی "تعزیه در قزوین" آغاز شده و با اجرای "محمدرضا برزگر" از استان گلستان، "سعید صادقی و حرمت یوسفی" استان مازندران، "ایمران حیدری" استان البرز و "علیرضا سلیمانی" استان خراسان شمالی خاتمه می‌یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha