• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402040704375
  • خبرنگار : 50037

نماینده اسدآباد در مجلس:

مردم منطقه هر روز با مشکلی قطعی آب روبرو هستند

مردم منطقه هر روز با مشکلی قطعی آب روبرو هستند

ایسنا/همدان نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان اینکه مردم اسدآباد در حال حاضر روزی چند ساعت آب شرب ندارند، گفت: با وجود بودن اعتبار چه کسی پاسخگوی این اهمال و ترک فعل است که اکنون این مشکل گلایه مردمرا سبب شده است.

کیومرث سرمدی‌واله در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از سال گذشته قطعی های متعدد آب شرب یکی از مشکلات مهم اسدآباد بود که این مشکل برای مرتفع شدن مورد توجه و پیگیری مسئولان شهرستان قرار گرفت و طی جلسات متعددی با وزیر نیرو و معاونان وی با دستور ویژه وزیر اعتبار مناسبی از محل تنش آبی در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با وجود پیگیری ها و تذکرات فراوان سال گذشته مبنی بر اینکه تابستان سال آینده اسدآباد با تنش آبی و با مشکل قطعی آب مواجه خواهد بود اما هنوز هیچ اقدامی انجام نشده و اکنون مردم شهرستان اسدآباد ساعت ها آب شرب ندارند.

سرمدی‌واله خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که با وجود بودن اعتبار چه کسی پاسخگوی این کوتاهی و ترک فعل است که اکنون گلایه و انتقادات مردمی را در شهرستان موجب شده است.

وی ضمن عذرخواهی از وضعیت آب شرب اسدآباد و قطعی های چند ساعته مطرح کرد: اسدآباد در کریدور شرق به غرب و در مسیر عتبات عالیات بوده و تا مدتی دیگر سفر چندین هزار زائر از این‌ مسیر به عتبات آغاز می شود و اگر گرفتاری آب شهرستان اسدآباد حل نشود، نه تنها نمی توان امروز پاسخگوی مردم شهرستان باشیم بلکه پاسخگوی میهمانان در حال گذر از این زائران و مسافران نیز نخواهیم بود، باید چاره و تدبیری اندیشیده شود.

سرمدی‌واله در ادامه با بیان اینکه خشکسالی‌های اخیر موجب خسارت عمده‌ای به دامداران شده و با گرانی نهاده ها و علوفه دامداران عملاً در حال نابودی هستند، اظهار کرد: دام روی دست دامداران مانده و دامداران توان نگهداری دام‌هایشان را به علت گرانی نهاده و علوفه ندارند و بازار فروش نیز برای آن نیست و مصرف‌کننده نیز با گرانی محصول مواجه است.

وی تصریح کرد: کشاورز و دامدار به عنوان تولیدکننده و تأمین‌کننده زیرساخت غذایی کشور تنهاست و اگر به دادش نرسیم در آینده نه چندان دور در بحث محصولات کشاورزی و دامی به وارد کننده تبدیل خواهیم شد.

سرمدی‌واله تصریح کرد: مشکل نهاده دامی و کشاورزی و گرانی ابزار آلات کشاورزی به جای خود، وضعیت قطعی برق  چاه های آب کشاورزی کشاورزان منطقه اسدآباد را با مشکلات جدی روبرو کرده است.

وی یادآور شد: طبق ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در زمان کمبود آب، برق و گاز و خدمات مخابراتی واحدهای تولیدی و کشاورزی نباید در اولویت قطعی برق قرار بگیرند.

سرمدی‌واله خاطرنشان کرد: کشاورزان در نتیجه عدم حمایت لازم در زمان برداشت محصول زحمت یک ساله خود را بر باد رفته می‌بینند نه بازار فروشی می یابند و نه سود در خور و شایسته ای نصیبشان می‌شود.

وی با بیان اینکه نیاز به اراده برای کنترل وضعیت موجود است، گفت: این امر در رابطه با کشاورزان اسدآبادی هم که در محصولاتی چون گوجه فرنگی، سیب زمینی و چغندر قند صاحب رتبه کشوری هستند هم صدق کرده و دارای مشکلات فراوانی شده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha