• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402040704387
  • خبرنگار : 50180

استاندار کرمانشاه:

آمریکا نمی‌تواند ادعای طرفداری از حقوق بشر داشته باشد

آمریکا نمی‌تواند ادعای طرفداری از حقوق بشر داشته باشد
محمدطیب صحرایی-استاندار کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: کارنامه سیاه و تصویر جهانی آمریکا در تاریخ گویای این است که نمی‌تواند ادعای طرفداری از حقوق بشر داشته باشد.

محمدطیب صحرایی، امروز (هفتم تیر) در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی(ره) در مسجدالنبی(ص) کرمانشاه، با بیان اینکه حقوق بشر از تاکیدات اسلام است، گفت: اسلام نه فقط حقوق بشر را قبول دارد، بلکه آن را در بالاترین درجه برای انسان قائل است.

وی با بیان اینکه حقوق بشر ریشه در فرهنگ غنی ایرانیان نیز دارد، گفت: یکی از اسناد مهم تاریخی مرتبط با موضوع حقوق بشر منتسب به کورش کبیر است.

وی با بیان اینکه حقوق بشر جزو میراث ماندگار ایرانیان و تعالیم قطعی اسلام است، تاکید کرد: حقوق بشر در سال‌های اخیر گرفتار دشمنان خود شده و امروز با یک جریان سنگین ضدبشری در جهان مواجه هستیم که یک تصویر زیبا و فریبنده از خود ساخته است.

صحرایی با تکیه بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید حواسمان باشد جای شهید و جلاد عوض نشود، گفت: برای قرار گرفتن در مسیر سعادت باید دوستان و دشمنان خود را به خوبی بشناسیم و نسل جوان و آیندگان را هم با دشمنان خود آشنا کنیم تا یادشان نرود که آمریکا هیچ وقت دلسوزشان نبوده و نخواهد بود.

وی سپس سابقه آمریکا در حوزه حقوق بشر را در دنیا و ایران تشریح کرد و افزود: با نگاهی به تاریخ جهان در ۱۵۰ سال اخیر و به ویژه از آغاز قرن بیستم می‌بینیم از زمانی که آمریکا به عنوان یک قدرت مطرح شده، یکی از پایه های اصلی راه افتادن نزدیک به ۱۰۰ جنگ در دنیا با مشخصات روشن بوده است.

 صحرایی با اشاره به اقرار رسمی رئیس جمهور پیشین آمریکا (ترامپ) در جریان رقابت های انتخاباتی به خلق داعش از سوی آمریکا، گفت: یکی دیگر از نمونه های صریح نقش آمریکا در به راه افتادن جنگ ها را در مورد جنگ ویتنام شاهد بوده ایم که خود آمریکایی ها برای نمایش اقتدارشان فیلم های زیادی از این جنگ ساخته اند.

وی تاکید کرد: تصویر جهانی آمریکا در تاریخ در حوزه حقوق بشر گویای این است که نمی تواند ادعای حقوق بشری در دنیا داشته باشد.

صحرایی در ادامه اشاره ای هم به اقدامات آمریکا در ایران داشت و گفت: آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بدون انقطاع در حال مقابله با حقوق مردم ایران است و نمونه های این دشمنی وجود بیش از ۱۷ هزار شهید ترور در ایران اسلامی و در صدر آنها ترور حاج قاسم به فرمان مستقیم رئیس جمهور آمریکا است.

وی با بیان اینکه ما حق داریم از آمریکا به خاطر به شهادت رساندن فرزندان ایران اسلامی طلبکار باشیم ادامه داد: در دوران دفاع مقدس چندصد هزار شهید را صدام ملعون به پشتیبانی آمریکا به شهادت رساند، انسان‌هایی که پیش از آغاز این جنگ سر کار و خانه و زندگی خود بودند.

صحرایی اشاره ای هم به دشمنی واضح آمریکا با ما در جریان شیوع کرونا داشت و گفت: دشمنان در دوران شیوع کرونا به ما واکسن نمی‌دانند، آیا چنین افرادی می‌توانند ادعای حقوق بشری داشته باشند. 

وی درپایان از مدیران و مسئولان خواست تا با خدمت کردن به مردم وظیفه خود را در قبال مردم انجام داده و از این طریق مفهوم واقعی حقوق بشر را به مردم نشان دهند.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha