• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402040704680
  • خبرنگار : 50037

مشکل قطعی آب رفع شد؛

چاه شماره ۱۶ اسدآباد پس از ۹۶ ساعت دوباره وارد مدار شد

چاه شماره ۱۶ اسدآباد پس از ۹۶ ساعت دوباره وارد مدار شد

ایسنا/همدان مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد از وارد مدار شدن مجدد چاه شماره ۱۶ آب شرب این شهر خبر داد.

مصطفی خزاعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: چهار روز پیش به علت رانش چاه شماره ۱۶ این چاه از مدار خارج شد و موجب قطعی ساعت‌های متمادی آب در نقاط مختلف سطح شهر شده بود.

وی با بیان اینکه چاه شماره ۱۷ نیز به علت قرار گرفتن در خط چاه شماره ۱۶ و تعمیر آن، عملا از مدار خارج شده بود، افزود: چاه شماره ۱۶ از سه نقطه ۷۸ متری، ۹۰ متری و ۱۰۹ متری دچار رانش شده بود که با استفاده از دستگاه جک هیدرولیک که از استان لرستان تأمین شده بود، نسبت به بازگشایی نقطه رانش ۹۰ و ۷۸ متری آن اقدام شد.

خزاعی خاطرنشان کرد: در نقطه ۱۰۹ متری این چاه علاوه بر بازگشایی، نیاز به ترمیم لوله جداره و تعویض شناور بود که در رابطه با حل این مشکل نیز اقدام لازم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه شب گذشته چاه شماره ۱۶ پس از ۹۶ ساعت تلاش همکاران وارد مدار شد، گفت: در حال حاضر مشکل قطعی های متمادی آب شرب شهر اسدآباد در چهار روز گذشته رفع شده و به تبع وارد مدار شدن دوباره چاه شماره ۱۶، چاه شماره ۱۷ هم وارد مدار شده است.

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات آب شرب شهرستان اقدامات دیگری نیز در دست اجراست که با انجام آن در این رابطه خبرهای خوشی خواهیم داشت، تصریح کرد: برای جلوگیری از بروز مشکل در تابستان و جبران کسری آب، حفر سه حلقه چاه پدافندی جزو برنامه امور آب و فاضلاب شهرستان بوده که به اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: در حال حاضر از ۱۰۰ روستای سطح شهرستان اسدآباد، ۷۴ روستا تحت پوشش امور آب و فاضلاب است و ۲۶ روستا تحت پوشش نیست.

خزاعی اضافه کرد: هم اکنون کمتر از ۱۰ روستای اسدآباد دارای مشکل آب هستند و به صورت ساعتی با تانکر آبرسانی می‌شوند اما مشکلات آب این روستاها در حدی نیست که بگوییم تنش آبی دارند.

وی گفت: در رابطه با روستاهای تحت پوشش امور آب و فاضلاب شهرستان خوشبختانه مشکلی در حوزه آب این روستاها نداریم و بیشترین مشکل موجود در حوزه آب روستاهای اسدآباد مربوط به روستاهایی است که تحت پوشش امور آب و فاضلاب نیستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha