• جمعه / ۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402040905280
  • خبرنگار : 50598

امام جمعه موقت اراک:

آموزش و پرورش در آشنایی دانش‌آموزان با معارف اسلامی با جدیت بیشتری کار کند

آموزش و پرورش در آشنایی دانش‌آموزان با معارف اسلامی با جدیت بیشتری کار کند

ایسنا/مرکزی امام جمعه موقت اراک گفت: امروزه آموزش و پرورش باید در آشنایی دانش آموزان با معارف اسلامی با جدیت بیشتر کار کند تا طی ۲۰ سال آینده، انسان‌هایی دین‌دار و ولایتمدار تحویل جامعه دهد.

به گزارش ایسنا،‌ حجت‌ الاسلام سید علی حسینی پور، نهم تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه اراک، ضمن دعوت مردم به تقوای الهی، اظهار کرد: عزت، سعادت و رستگاری در تقواست و ذلت و شقاوت در گناه است. اگر نظام و ملت مسلمان ایران امروز در عرصه‌های مختلف، جایگاه بلندی دارند به واسطه شکرگزاری خداوند است.

وی با اشاره به اینکه شکرگزاری مراتبی دارد، گفت: قرآن کریم، به شکرگزاری تاکید فراوان دارد و می‌فرماید باید همواره شکرگزار نعمت‌های الهی باشیم. اگر دیدید فردی با زبانش در حال ناسپاسی است، بدانید او در زیان آشکار است. انسان در عمل نیز باید نسبت به همه مسائل، شاکر خداوند باشد و باید همه امور زندگی‌اش، رنگ و بوی الهی بدهد.

امام جمعه موقت اراک تصریح کرد: انسان باید قرآن و دعاهایی مانند دعای عرفه را به معنای واقعی بفهمد تا به حقایق هستی پی ببرد و در میدان عمل و زندگی موفق بیرون آید. امروزه باید مواظب چشم، گوش و دل خود باشید و فریب ابزارهای رسانه‌ای دشمن را نخوریم.

حسینی پور با تقدیر از مسئولین و نظامیان بابت حضور در صف اول نماز عید قربان گفت: این اسلام است که نظام را حفظ کرده است و در مسائل سیاسی نیز باید شکر خداوند را به جا آوریم. همچنین در مسائل اجتماعی، دشمن بسیار سعی می‌کند تا مردم را منحرف ‌کند ولی با شکرگزاری خداوند تعالی می‌توانیم با حیله دشمنان مقابله کنیم.

وی تاکید کرد: خداوند را باید شاکر باشیم که امروز رهبری داریم که مسائل را در هر زمینه ای و در ابعاد مختلف، برای ما روشن می‌کند. باید فرمایشات مقام معظم رهبری را چندین بار و با دقت گوش دهیم تا در میدان عمل، موفق و پیروز شویم.

حسینی پور با بیان اینکه شهدا، قهرمانان تاریخ اسلام و ایران هستند؛ اظهار کرد: کدام قهرمانی بالاتر از شهید و کدام میدانی بالاتر از میدان حق علیه باطل است. خانواده شهدا نیز مسائل و رنج‌های بسیاری را به دوش کشیده‌اند و ما باید همواره قدردان آنها باشیم.

امام جمعه موقت اراک با اشاره به اقدامات اخیر کشور آلبانی علیه مجاهدین گفت: اگر امروزه منافقین به ذلت و خفت افتاده‌اند، نتیجه شکرگزاری ملت مسلمان ایران است.

وی با اشاره به خطبه غدیر تصریح کرد: این خطبه، راه سعادت را تا ظهور امام زمان(عج) به ما نشان داده است و باید در همه عرصه‌ها به این خطبه بپردازیم.

حسینی پور با بیان اینکه معارف دین اسلام باید با گوشت و پوست و استخوان کودکان آمیخته شود و با تاکید بر لزوم افزایش کلاس‌های قرآن برای کودکان و نوجوانان گفت: امروزه آموزش و پرورش باید در حوزه آشنایی دانش آموزان با معارف اسلامی با جدیت بیشتر کار کند تا طی ۲۰ سال آینده، انسان‌هایی دین‌دار و ولایتمدار تحویل جامعه دهد. همچنین دانشگاه‌ها، مساجد و هیئت‌ها نیز باید بیشتر جوانان را به معارف اسلامی آشنا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha