• شنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402041005804
  • خبرنگار : 50227

افزایش ۲۰۰ مگاولت آمپری ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک

افزایش ۲۰۰ مگاولت آمپری ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از افزایش ۲۰۰ مگاولت آمپری ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک خبر داد.

محمود دشت‌بزرگ در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ترانس سوم انتقال پست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت باغملک با ظرفیت ۲۰۰ مگاولت آمپر به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه ۳۱۵ میلیارد تومان است، افزود: پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک پیش از این ۴۰۰ مگاولت آمپر ظرفیت داشت که با افزایش ظرفیت ۲۰۰ مگاولت آمپری جدید، به ۶۰۰ مگاولت آمپر رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه ۶۰۰ مگاولت آمپر حداکثر ظرفیت یک پست انتقال است، تصریح کرد: با افزایش ظرفیت جدید در این پست، درصد بارگیری از ترانس‌های منطقه کاهشی شده است و ریسک بهره‌برداری کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند.

دشت‌بزرگ با اشاره به اینکه پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک یک سرمایه زیرساختی بزرگ برای منطقه است، عنوان کرد: وقتی چنین پستی در یک منطقه در مدت زمان کوتاه افزایش ظرفیت حداکثری پیدا می‌کند، قدرت مانور بهره‌برداری شبکه به شدت افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه باعث پایداری شبکه برق خواهد شد.

وی افزود: افزایش ظرفیت این پست باعث تامین بار موردنیاز شهرستاهای باغملک، ایذه، صیدون، رامهرمز، هفتکل، رامشیر و شرکت‌های صنعتی منطقه شامل سیمان کارون و خوزستان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک یکی دیگر از ماموریت‌های ویژه وزارت نیرو به این شرکت بوده است، بیان کرد: تمام تلاش ما این است که با افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی شبکه، برق پایداری برای مردم تامین شود اما با توجه به شدت گرما و افزایش مصرف، یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند پایداری شبکه برق را تضمین کند و حوادث را کاهش دهد رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha