• شنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402041005931
  • خبرنگار : 50377

استاندارمازندران مطرح کرد

مولد سازی زمین‌های کمیته امداد برای ساخت خانه محرومان مازندران

مولد سازی زمین‌های کمیته امداد برای ساخت خانه محرومان مازندران

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با بیان اینکه زمین های برخوردار و بسیار مناسبی از استان در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارد، گفت: همسو با رویکرد مولد سازی دولت، طبق تفاهم نامه و موافقت تغییر کاربری ۲۰ هکتاری زمین این نهاد حمایتی، فرصت ساخت مسکن رایگان برای ۹ هزار مددجوی فاقد مسکن استان به وجود آمده است.

سید محمود حسینی پور امروز ۱۰ تیرماه در جلسه امضای تفاهم نامه نماینده کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با استانداری مازندران، اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد که افراد زیر پوشش کمیته امداد حتی قادر به پرداخت و تامین کمترین اقساط ماهانه را برای ساخت مسکن مشارکتی ندارند، بنابراین باید برای ۹هزار مددجوی فاقد مسکن این نهاد حمایتی استان تصمیم گیری شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با توضیح اینکه کمیته امداد در استان دارای اراضی بسیار مناسب و برخورداری است که می توان با تغییر کاربری های قانونی به نفع مردم کار شود، اضافه کرد:‌ طبق تفاهم نامه با تغییر کاربری ۲۰ هکتاری زمینی در سلمانشهر، مشکلات ساخت مسکن محرومان این نهاد در استان برطرف می شود.

این مسئول تصریح کرد :‌مقرر شد تا پس از انجام تغییر کاربری، کمیته امداد با فروش این زمین، اعتبار ساخت ۹ هزار واحد مسکونی مدد جویان استان را تامین کند.

حسینی پور با بیان این که طرح مولد سازی در اراضی مازاد و بدون استفاده ای که در اختیار دستگاه های دولتی استان قرار دارد با جدیت در مازندران کلید خورده است، گفت : نگاه مولد سازی دولت سیزدهم فقط به نفع مردم استان است و نسبت به اجرای درست آن نیز همه دستگاه های نظارتی و بازرسی پای کار هستند.

حسینی پور افزود: تا کنون ۱۵۰ مورد پلاک زمین استان برای فروش به دبیرخانه مولد سازی و دارایی های دولت معرفی شده است که باید به نفع مردم مولد سازی و عملیاتی شود.

رئیس شورای اداری استان مازندران با اشاره به اهمیت عملیاتی شدن مفاد تفاهم نامه استانداری با کمیته امداد نسبت به زمین ۱۸.۵هکتاری متعلق به این نهاد حمایتی در منطقه فریدونکنار اشاره کرد و یادآور شد:

طبق تفاهم نامه، هفت هکتار از زمین کمیته امداد برای ساخت تصفیه خانه تحویل آب و فاضلاب استان شد، اما به دلایلی هنوز تکلیف تغییر کاربری مابقی زمین از سوی دستگاه های اجرایی عملیاتی نشد.

حسینی پور با بیان این که مشکلات چندین ساله مردم فریدونکنار و بابلسر با اجرای تصفیه خانه آب و فاضلاب حل و فصل می شود، افزود: در حالی که شرکت آب و فاضلاب زمین هفت هکتاری را از کمیته امداد تحویل گرفته و ساخت این طرح را با اعتبار ۵۴میلیارد تومانی شروع کرده است، اما هنوز تعهدات استان نسبت به تعیین تکلیف مابقی زمین این نهاد حمایتی عملیاتی نشده است.

وی بیان کرد:  مسئولان مرتبط مازندران از امروز به مدت یک ماهه فرصت دارند تا برای مابقی زمین کمیته امداد در فریدونکنار طبق مفاد تفاهم نامه، تعیین تکلیف کنند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه زمین بسیار مهم و مناسبی از سوی کمیته امداد برای حل مسائل آب و فاضلاب مردم فریدونکنار و بابلسر واگذار شده است، گفت:‌ این موضوع برای حل مشکلات چند دهه مردم منطقه است و ما نیز باید با هدف همکاری به نفع مردم محروم استان، متناسب با مقرات و تفاهم نامه عمل کنیم.

وی افزود: مدیران باید در مولد سازی همکاری همه جانبه داشته باشند و مسائل در کمترین زمان حل و فصل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha