• یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۲ / ۰۵:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402041106164
  • خبرنگار : 50378

حجت‌الاسلام پژمانفر:

آماده پیگیری اعمال معافیت مالیاتی تاسیسات گردشگری هستیم

آماده پیگیری اعمال معافیت مالیاتی تاسیسات گردشگری هستیم
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم مشهد و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: برای پیگیری اعمال معافیت مالیاتی تاسیسات گردشگری و اصلاح قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق اعلام آمادگی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌ نصرالله پژمان‌فر در جلسه با فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی که با حضور علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروز اقتصاد بسیاری از کشورها مبتنی بر خدمات گردشگری، درمانی و مهندسی می‌چرخد و ما بر این باور هستیم که ایران نیز می‌تواند در این مسیر گام بردارد.

وی ادامه داد: هنوز این باور که وزارتخانه‌ای داریم که قرار است شانه به شانه صنعت و وزارت نفت حرکت کند و در اقتصاد کشور نقش داشته باشد، وجود ندارد. حتی در حوزه قضایی نیز این باور وجود ندارد؛ اگر چه برای یک واحد صنعتی  با جدیت پیگیری و همکاری لازم انجام می‌شود تا تعطیل نشود اما به راحتی واحدهای خدماتی تعطیل می‌شوند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این کمیسیون قوانین بر زمین مانده را به مرحله اجرا می‌بریم و با استفاده از ظرفیت این کمیسیون بخشی از کارها را انجام می دهیم.

 پژمان‌فر با اشاره به پیگیری مشکلات حوزه گوهرسنگ‌ها اظهار کرد: برای رفع چالش‌های صادرات گوهرسنگ‌ها با حضور مدیران بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی جلساتی برگزار شده تا قدم به قدم مشکلات حل و فصل شود.

وی تصریح کرد: برای پیگیری اعمال معافیت مالیاتی تاسیسات گردشگری و اصلاح قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق اعلام آمادگی می‌کنیم. شبکه مسائل حوزه گردشگری استخراج  و با هر دستگاه و وزارتخانه‌ای که چالش قانونی وجود دارد، از طریق تعامل و تفاهم مسائل را برطرف می‌کنیم.

پژمان‌فر افزود: کارگروهی برای پیگیری مشکلات حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در مشهد تشکیل شود تا برای رفع مشکلات پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون برنامه هفتم از اولویت‌های مجلس است و تاکنون پیشنهادهایی که برای اصلاح این لایحه به دست ما رسیده، به کمیسیون اصلی ارسال شده است.

آماده پیگیری اعمال معافیت مالیاتی تاسیسات گردشگری هستیم

استفاده از ظرفیت قانونی و نظارتی برای بهبود وضعیت گردشگری

فاطمه رحمانی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز بر ضرورت استفاده از ظرفیت قانونی و نظارتی برای بهبود وضعیت گردشگری تاکید کرد و گفت: یکی از ظرفیت‌ها قانون برنامه هفتم توسعه کشور است که باید خلاء‌ها و کمبودها در مشورت با نخبگان این حوزه شناسایی و در کمیسیون تلفیق جبران شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی، وی ادامه داد: از ظرفیت این برنامه برای پوشش بیمه‌ای راهنمایان گردشگری می‌توان استفاده کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha