• یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1402041106692
  • خبرنگار : 50448

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان:

کتابخانه سیار در روستاهای استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

کتابخانه سیار در روستاهای استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/بوشهر مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی باید وارد بدنه اجتماعی جامعه شد و یکی از ابزارهای آن، کتابخانه‌های سیار هستند، افزود: باتوجه مقرون به صرفه نبودن تأسیس کتابخانه در روستاهای کم جمعیت، راه اندازی کتابخانه سیار روستایی و محروم یک مطالبه و ضرورت فرهنگی در استان بوشهر است.

حیدر راهب یکشنبه ۱۱ تیر در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوشهر با بیان اینکه شهرستان بوشهر در تحقق شاخص‌های «افق ۱۴۰۱» اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر به عنوان شهرستان برتر در سطح استان انتخاب شد، افزود: از فرماندار بوشهر به عنوان رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوشهر به جهت اهتمام و حمایت از کتابخانه‌های عمومی این شهرستان و تشکیل مستمر و مؤثر جلسات این انجمن تشکر می‌کنم.

راهب با اشاره به اهمیت راه اندازی کتابخانه سیار در بوشهر، اظهار کرد: در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی باید از فضای کتابخانه خارج و وارد بدنه اجتماعی جامعه شد که یکی از ابزارهای این کار، کتابخانه‌های سیار هستند.

وی ادامه داد: باتوجه مقرون به صرفه نبودن تأسیس کتابخانه در روستاهای کم جمعیت، راه اندازی کتابخانه سیار روستایی و محروم یک مطالبه و ضرورت فرهنگی در استان بوشهر است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یک نهاد بهره بردار است و نیروی انسانی و تجهیز کتابخانه سیار را انجام می‌دهد، به همین منظور با توجه به اهمیت موضوع، مسئولین و نهادهای استانی لازم است در زمینه تأمین خودرو همکاری لازم را انجام دهند.

فرماندار بوشهر نیز در این نشست با بیان اینکه دانش آموزان، دانشجویان و سایر اقشار ساکن در برخی مناطق استان به کتابخانه عمومی دسترسی ندارند، اظهار کرد: با راه اندازی کتابخانه سیار، مناطق روستایی و محروم از خدمات کتابخانه‌ای و برنامه‌های فرهنگی برخوردار خواهند شد. 

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوشهر با تأکید بر اینکه استان بوشهر نیازمند کتابخانه سیار است، افزود: کتابخانه سیار فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای فرهنگ عمومی است.

در ادامه این جلسه در رابطه با راه اندازی و تجهیز کتابخانه عمومی شهید شیخ حسین چاهکوتاهی، اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر با مشارکت کتابخانه‌های عمومی، تأمین اعتبار ساخت کتابخانه عمومی روستای دویره و احکام فرهنگی جایگزین حبس طبق آئین نامه اجرایی ماده ۷۹ مجازات اسلامی بحث و تبادل نظر شد و مصوباتی نیز از جمله افتتاح کتابخانه شهید شیخ حسین چاهکوتاهی در هفته دولت امسال به تأیید اعضا رسید.

همچنین در پایان از فرماندار بوشهر به جهت کسب رتبه برتر در تحقق شاخص‌های «افق ۱۴۰۱» اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، با اهدا لوح سپاس از سوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha