• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402041308122
  • خبرنگار : 50212

امام جمعه ساوه:

زیارت غدیریه شناسنامه امیرالمومنین علی(ع) است

زیارت غدیریه شناسنامه امیرالمومنین علی(ع) است

ایسنا/مرکزی امام جمعه ساوه با تاکید بر قرائت زیارت غدیریه حضرت علی(ع) گفت: زیارت غدیریه شناسنامه امیرالمومنین علی(ع) است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی سه شنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲ در جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر ساوه که در جوار آستان مقدس امامزاده اسحاق علیه السلام برگزار شد، اظهار کرد: زیارت غدیریه شناسنامه امیرالمومنین و زیارت جامعه کبیره شناسنامه اهل بیت عصمت و طهارت است و ۴۰۰ ویژگی اهل بیت در زیارت جامعه کبیره بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه محبت به حضرت علی علیه السلام شرط رستگاری انسان است، گفت: فضایل مولای متقیان قابل شمارش نیست و اگر کسی یک فضیلت از فضایل آن حضرت را بیان کند خدای تعالی تمامی گناهان گذشته، حال و آینده او را می آمرزد.

وی با تاکید بر اطعام در روز عید غدیر گفت: اطعام در غدیر به قدری فضیلت دارد که در روایت داریم هرچقدر در توان دارید برای غذا دادن هزینه کنید. باید برای بزرگداشت عید غدیر از همه توان شهرستان استفاده کرد و مردم را به برگزاری جشن و سرور و آذین بندی و نیز توزیع شیرینی و شربت تشویق و ترغیب کرد.

امام جمعه ساوه در ادامه اتحاد ملی و انسجام را شرط پیروزی در برابر دشمنان دانست و گفت: امروز دنیا به عظمت و قدرت نظامی جمهوری اسلامی پی برده است و تقویت اتحاد ملی موجب تقویت قدرت بازدارندگی و به زانو درآمدن بدخواهان نظام است.

وی به فعالیت مجدد هیات رزمندگان در ساوه اشاره کرد و گفت: هیات رزمندگان ساوه سرچشمه هیئت های مذهبی شهرستان است و باید از تمامی ظرفیت‌ها برای تقویت فعالیت‌های آن استفاده کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه همچنین با اشاره به آغاز اوقات فراغت گفت: دستگاه های مسئول از جمله ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش برای پر کردن اوقات فراغت جوانان تلاش کرده و از موازی کاری برنامه‌ها جلوگیری کنند. تولید محتواهای ارزشمند دینی و تربیتی برای نوجوانان و جوانان در کنار برگزاری کلاس‌های آموزشی و ورزشی در پایگاه‌های اوقات فراغت مدنظر قرار گیرد.

وی همچنین بر رعایت اخلاق و نیز تکریم واقعی ارباب رجوع در دستگاه های اجرایی شهرستان تاکید کرد و گفت: مسئولان و مدیران اجرایی نسبت به گره گشایی از کار مردم اهتمام جدی داشته باشند و یقین بدانند که جلب رضایت مردم به مثابه جلب رضایت خدای تعالی است.

سردار میرجانی جانباز و فرمانده هشت سال دفاع مقدس نیز گفت: هیات رزمندگان اسلام به دنبال فعالیت سیاسی و انتخاباتی نبوده و تمرکز آن بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی با بهره‌گیری از ظرفیت سخنرانان و مداحان توانمند و برجسته کشوری است.

وی گفت: توسعه و ارتقای فرهنگ دینی و ارتباط نزدیک و مشارکت جوانان در برنامه‌های مذهبی، سازماندهی جوانان عاشورایی با برگزاری برنامه‌های ملی و مذهبی و به صورت تاثیرگذار و برنامه محور از دیگر اهداف فعالیت هیات رزمندگان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha