• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402041308350
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان عنوان کرد:

اقدام ارزشمند تیپ ۲۳۰ ارتش گرگان در مهارت‌آموزی سربازان

اقدام ارزشمند تیپ ۲۳۰ ارتش گرگان در مهارت‌آموزی سربازان

ایسنا/گلستان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان اقدام تیپ ۲۳۰ ارتش گرگان در مهارت‌آموزی سربازان را بسیار ارزشمند دانست و گفت: این دوران بهترین زمان مهارت‌افزایی و کسب تجربه برای ورود به بازار کار است.

حمزه کرایلو عصر امروز سه‌شنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲ در جریان بازدید از کارگاه‌های مهارت‌آموزی شهید صیادشیرازی تیپ ۲۳۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان اظهار کرد: آنچه را که در این مکان شاهد هستیم، حرکت به سمت آموزش سربازان وظیفه برای کسب مهارت کاری است.

وی بر لزوم الگوبرداری سایر پادگان‌های ارتش از اقدام تیپ ۲۳۰ گرگان تأکید کرد و ادامه داد: اقدام گسترده و منظم دست‌اندرکاران این پادگان ثابت کرده که می‌توان در کنار انجام وظایف ذاتی سربازان و نظامیان، از دوران خدمت مقدس سربازی برای مهارت‌افزایی و کسب تجربه برای ورود به بازار کار پس از این دوران بهره‌مند شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان استفاده سیستمی از مربیان فنی و حرفه‌ای برای آموزش سربازان را نقطه عطف این پادگان برشمرد و افزود: در تصمیمی که امروز مصوب می‌شود، سربازان نیاز به خروج از پادگان برای آزمون نخواهند داشت و همه آزمون‌ها از مهارت‌آموزان در داخل پادگان گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه با تدابیر اندیشیده شده، کارگاه‌های محیط کار واقعی در این پادگان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارگاه‌های نانوایی، آشپزخانه، گلخانه، پرورش گیاهان دارویی، پرورش زنبور عسل، کارواش و دیگر کارگاه‌ها برقرار است.

کرایلو اقدام ابتکاری برگزاری جلسه شورای اداری معاونین اداره‌کل و رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان در تیپ ۲۳۰ ارتش را بسیار مهم و تأثیرگذار برشمرد و اضافه کرد: در این جلسه مصوبات نشست قبلی بررسی و تصمیمات جدید در راستای پیشبرد اهداف فنی و حرفه‌ای اتخاذ می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در این جلسه برنامه‌ریزی‌های لازم جهت توسعه فرآیند آموزشی انجام می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای سنجش، نحوه برگزاری آزمون‌ها، تخصیص اعتبار و تجهیز ساختمان‌ها از دیگر دستورالعمل‌های این جلسه است.

اقدام ارزشمند تیپ ۲۳۰ ارتش گرگان در مهارت‌آموزی سربازان

مهارت آموزی ۲۰۰۰ سربازان در قرارگاه مهارت‌آموزی ارتش

مسئول قرارگاه مهارت‌آموزی آجا در استان گلستان در جریان این بازدید با اشاره به اینکه طرح مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه با دستور فرمانده کل قوا از سال ۱۳۹۶ اجرا شده است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته هفت کارگاه ثابت با ۴۰ محیط واقعی کار در تیپ ۲۳۰ ارتش برای مهارت‌آموزی به سربازان ایجاد شده است.

سرگرد محسن حسن‌زاده فضای جانمایی شده برای ایجاد مجتمع مهارت‌آموزی شهید صیادشیرازی را ۲ هزار مترمربع عنوان کرد و افزود: در سال ۱۴۰۱ حدود ۲ هزار نفر از سربازان، دوره‌های مهارت‌آموزی را سپری کردند.

وی با اشاره به اینکه «تیپ ۲۳۰ ارتش» در بین نیروهای مسلح کشور رتبه اول را کسب کرد و تلاش می‌کنیم با حمایت‌هایی که انجام می‌شود همین جایگاه را حفظ کنیم، یادآور شد: مزرعه گیاهان دارویی در فضایی به وسعت یک‌هزار مترمربع با همکاری جهاد دانشگاهی و فنی‌وحرفه‌ای استان گلستان ایجاد شده است.

گفتنی است، پس از بازدید مدیرکل، معاونین و رؤسای مراکز فنی و حرفه‌ای گلستان از کارگاه‌های مهارت‌آموزی و مزرعه آموزشی پرورش گیاهان دارویی قرارگاه مهارت‌آموزی تیپ ۲۳۰ شهید متاجی گرگان، جلسه شورای اداری معاونین اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و رؤسای مراکز شهرستان‌ها در سالن اجلاس قرارگاه برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha