• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402041409064
  • منبع : نمایندگی گیلان

محیط بان املشی:

عشق به محیط زیست و محیط بانی ساعت نمی شناسد

عشق به محیط زیست و محیط بانی ساعت نمی شناسد
عکس خبر ارشیوی است

ایسنا/گیلان محیط بان شهرستان املش گفت: عشق به محیط زیست و محیط بانی ساعت نمی شناسد و در همه لحظات به فکر حفاظت از محیط زیست هستم.

شاهپور عبدی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه به مدت ۲۲ سال است که به محیط بانی مشغول هستم، اظهار کرد: عشق من به محیط زیست و محیط بانی ساعت نمی شناسد و در همه لحظات به فکر حفاظت از محیط زیست هستم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در شهرستان املش مشغول به کار است و این شهرستان محیط زیست بسیار ارزشمندی دارد، افزود: گونه های جانوری مهمی از جمله پلنگ، خرس قهوه ای، شوکا، مرال و... در این شهرستان وجود دارند و از اولویت های کاری هر محیط بانی حفظ گونه های جانوری و گیاهی منطقه است.

عبدی خاطرنشان کرد: اگر چه تعداد تفنگ های شکاری زیاد است، خوشبختانه مشارکت و علاقه مندی مردم در حفاظت از گونه های جانوری بیش از گذشته است و نیاز داریم رسانه هایی چون رسانه ایسنا، چنین فرهنگِ زیبایی را گسترش دهد تا از جمعیت موجود گونه های جانوری کاسته نشود.

وی تصریح کرد: در مواردی حتی با شکارچیان صحبت هایی در خصوص حفاظت از محیط زیست داشته ام و موفق شده ایم این افراد را متوجه ارزش گونه های جانوری منطقه کنیم. خوشبختانه بسیاری از شکارچیان هنگام شکار دقت می کنند و می دانند که پرندگان در حال انقراض و ... را نباید شکار کنند.

محیط بان شهرستان املش گفت: در طول دوران خدمت محیط بانی چندین بار موفق به دیدن پلنگ های املش شده ام و مهمترین چیزی که باید یک محیط بان بداند رفتار شناسی گونه های جانوری منطقه است. رفتار پلنگ ها معمولا به این گونه است که در مواجهه با انسان احتیاط و معمولا از انسان دوری می کنند.

وی افزود: البته حمله پلنگ به دام ها صورت می گیرد و امسال شاهد سه حمله پلنگ به دام های دامداران املشی بودیم که لازم است جبران خسارت از سوی بیمه انجام شود  تا جنگل نشینان و دامداران همچنان در حفاظت از پلنگ مشارکت جدی داشته باشند.

عبدی با اشاره به قیمت بالای دام خاطرنشان کرد: ضروری است از دامداران و جنگل نشینان هنگام تلفات دام هایشان حمایت شود و در نهایت این امر از جان پلنگ ها حفاظت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: از دیگر گونه های جانوری مهم املش قرقاول ها هستند که خوشبختانه جمعیت بسیار خوبی دارند و مرتفع ترین زیستگاه قرقاول استان گیلان نیز در املش ثبت شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha