• پنجشنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402041509502
  • خبرنگار : 50026

استاندار خراسان‌ جنوبی:

جنگ فرهنگی، مهم‌ترین بخش مقابله دشمن با جمهوری اسلامی است 

جنگ فرهنگی، مهم‌ترین بخش مقابله دشمن با جمهوری اسلامی است 

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه دشمن با جمهوری اسلامی در حال جنگ تمام عیار ترکیبی است، گفت: یکی از مهم‌ترین آن جنگ و تهاجم فرهنگی بوده و دشمن برای رسیدن به اهداف شوم استعماری خود دست به جنگ فرهنگی زده است.

جواد قناعت، امروز ۱۵ تیرماه در دومین اجلاسیه طلاب و علمای زیرکوه و بزرگداشت آیت الله اوحدی اظهار کرد: غدیر، عید بزرگ شیعیان و مسلمین جهان است و از آن به عنوان عید اکبر یاد می‌کنند و بزرگان می‌گویند اگر به غدیر خوب پرداخته می‌شد دیگر عاشورا تکرار نمی‌شد و برای تکرار نشدن عاشوراهای دیگر باید به غدیر خوب بپردازیم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه دشمن با جمهوری اسلامی در حال جنگ تمام عیار ترکیبی است، گفت: در این جنگ تمام آیتم های ویژه و خاص لحاظ شده و یکی از مهم‌ترین آن جنگ و تهاجم فرهنگی است و دشمن برای رسیدن به اهداف شوم استعماری خود دست به جنگ فرهنگی زده است.

استاندار بیان کرد: دشمنان برای رسیدن به اهداف خود باید جامعه مورد هدف را از آموزه ها و شاخص‌های فرهنگی تهی کنند و بین نسل جدید و گذشته فاصله بیندازد. کاری که آمریکا و غربی ها انجام می‌دهد این است که نسل جدید از گذشته با افتخار خود اطلاع نداشته باشد و اینکه چه مفاخر و علمای بزرگی وجود داشتند و از آن بی‌اطلاع باشند.

قناعت با تأکید بر اینکه سرداران بزرگی دفاع مقدس را برای ما رقم زدند و دانشمندان و مفاخر و علمای بزرگی داریم، تصریح کرد: یکی از راه های تقابل با تهاجم فرهنگی دشمن برگزاری این نوع اجلاسیه هاست تا نسل جوان و مجامع دانشگاهی ما با بزرگان و اندیشمندان آشنا شوند که در موضوعات فردی اهل زهد و پرهیزکاری و در حوزه های اجتماعی، مردم مدار بوده‌اند.

استاندار در خصوص شخصیت آیت الله اوحدی، گفت: شخصیت هایی همچون آیت الله اوحدی، ستونی برای مردم بودند و در موضوعات اجتماعی به پیگیری مشکلات مردم می پرداختند و اکنون نیز این نوع افراد داریم و نسل جدید باید با این شخصیت‌ها آشنا شوند.

قناعت با بیان اینکه دشمنان برای رسیدن به اهداف خود، به دنبال تهی کردن جامعه از آموزه‌ها و شاخص‌های فرهنگی و فاصله انداختن بین نسل جدید و گذشته است، خاطرنشان کرد: این اجلاسیه فرصتی برای طلاب، جوانان و مردم است تا این شخصیت عالم و دانشمند را بشناسند و یک تقابل برابر غربی‌ها نیز محسوب شده و غربی‌ها به دنبال این هستند تا مفاخر خود که بااصالت و الگو هستند را نشناسیم و برایمان الگو نشوند.

وی یادآور شد: دشمن به دنبال این است که جوانان ما شخصیت‌های مجازی و غیرواقعی غرب را الگوی خود قرار دهند در صورتی که ما سابقه دیرینه در حوزه‌های علمی، حوزوی، دانشگاهی، نظامی و ایثارگری داریم و این نوع اجلاسیه‌ها می‌تواند به خنثی کردن نقشه‌های دشمن کمک کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha