• جمعه / ۱۶ تیر ۱۴۰۲ / ۰۶:۵۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402041609825
  • خبرنگار : 50294

استقرار ۳ اکیپ آتش‌نشانی در پارک‌های جنگلی سنندج

استقرار ۳ اکیپ آتش‌نشانی در پارک‌های جنگلی سنندج

ایسنا/کردستان معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از استقرار ۳ اکیپ برای اطفاء حریق در پارک‌های جنگلی سطح شهر خبر داد و گفت: این اکیپ‌ها هر روز از ساعت ۱۴ الی ۲۱ شب در ۳ نقطه از پارک‌های جنگلی مستقر هستند.

مرتضی کرمی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این اکیپ‌های خودرویی و موتورسوار در راستای  تسریع در اطفاء حریق هر روز از ساعت ۱۴ الی ۲۱ شب در ۳ نقطه شامل پارک‌ جنگلی آبیدر، ورودی پارک کودک و توس نوذر مستقر می‌شوند.

وی گفت: با توجه به در پیش بودن گرما و خشکی هوا و وجود پوشش علفی و خشک در عرصه‌های منابع طبیعی، به منظور پیشگیری از هرگونه حریق احتمالی، مردم از روشن کردن آتش در طبیعت بەخصوص در کوه آبیدر و سایر پارک‌های جنگلی خودداری کنند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج توصیه‌هایی هم برای جلوگیری از حریق مراتع، باغات، زمین‌های کشاورزی و پارک‌های جنگلی بیان کرد و افزود: هرگز مواد شیشه‌ای (نظیر انواع بطری شیشه‌ای و پلاستیکی)، خرده‌شیشه و اشیای مشابه را در داخل جنگل‌ها و مراتع رها نکنید. 

کرمی افزود: این ‏اشیا همانند عدسی ذره‌بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک و مواد قابل اشتعال کف جنگل‌ها و مراتع شده و باعث ‏ایجاد آتش‌سوزی می‌شوند‎. ‎
وی بر خودداری از پرت کردن ته سیگار یا چوب‌کبریت استفاده‌شده در جنگل‌ها و مراتع تاکید کرد و گفت: باید گیاهان و علوفه سطح جنگل و مرتع را با چرای دام و برداشت دستی کاهش داد و تنه‌های پوسیده و خشک ‏درختان پاکسازی شود‎.

کرمی افزود: از شهروندان و مسافرین خواهشمندیم در مواقع ضروری آتش را در جایگاه‌های ویژه یا سطوح بدون ‏پوشش گیاهی روشن و دور آن را با سنگ چین محصور کنند و هنگام خاموش کردن آتش، خاکسترهای اجاق را بدون اطمینان از خاموش شدن کامل (به‌وسیله آب یا مدفون کردن با خاک) ‏رها نکنند. ‎

وی از مردم فهیم و فرهنگی شهر سنندج درخواست کرد: درصورت مشاهده آتش‌سوزی سریعا با شماره ١٢۵ تماس و موقعیت محل آتش سوزی را دقیق و واضح اعلام کنند.

ایجاد مرزهای خاکی مثل کانال، خاک‌ریز و سنگ‌چین بین مزارع و حاشیه جنگل و مرتع، خودداری از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع مجاور جنگل‌ها و مراتع و خودداری از روشن کردن آتش در نواحی جنگلی و مراتع از دیگر نکاتی بود که معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج برآن تاکید کرد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha