• جمعه / ۱۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402041610060
  • خبرنگار : 50026

امام جمعه بیرجند:

بصیرت حق را ثابت قدم نگه می‌دارد

بصیرت حق را ثابت قدم نگه می‌دارد

ایسنا/خراسان جنوبی امام جمعه بیرجند گفت: آنچه علاج دروغ بافی‌های امروز بوده و می‌تواند حق را ثابت قدم نگه دارد، بصیرت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز ۱۶ تیر در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که همزمان با عید غدیر در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اقامه شد اظهار کرد: افراد در مراجعه به پزشک و پیروی از نسخه‌ای که داده، سرنشین خودرو و اینکه پیشوای شما به عنوان راننده از کدام مسیر می‌رود یا در مهندسی یک ساختمان از نقشه مهندسی خاص پیروی می‌کنند و همه موارد را متوجه می‌شوند اما در مسائل سیاسی و دینی که اهم مسائل حیات بشر بوده، کم توجهی صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ولایت به معنای سرپرستی را واگذار کردن است لذا شما در انجام هر نوع سرمایه‌گذاری و اینکه سرمایه را به متصدیان امر واگذار کنید، کمال دقت را دارید تا کارشناس امین باشد بنابراین خیلی دور از ذهن است که نسبت به اهم مسائل تا یک مسئله جزئی اهمیت قائل نشویم.

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: دردهای جامعه ناشی از این بی‌توجهی است و پزشک، مهندس و راننده را براساس گزینش بر می‌گزینید و کلمه "اصطفی" که نسبت به شخص رسول الله (ص) هم مصطفی گفته می‌شود یعنی براساس صلاحیت‌ها و حکمت‌ها ولی و پیشوا برگزیده می‌شود و نمی‌توان از هر کسی پیروی کرد.

عبادی گفت: در اسلام گزینش با شرایط خاص است به همین دلیل بوده که امامت و ولایت در دین به شخص برگزیده می‌رسد که هدایت کننده مردم براساس امر خداوند است و در قرآن پیشوایی ائمه به معنای هدایت الهی تعریف شده که فرد را از آتش نجات می‌دهند.

وی افزود: خداوند ولایت خود و تصدی امور بندگان را به کسی واگذار می‌کند که رهنمود دین بوده و پایش نلغزد لذا انسان باید ولایت هر طاغوت را کنار گذاشته و فقط به ولایت خداوند ایمان داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: افرادی که به دنبال طاغوت، ستمگران و جاهلان هستند از ولایت خداوند دور شده‌اند لذا توجه به این مسائل اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به اسنادی از کتب اهل سنت بیان کرد: از نظر سند آنچه اعتقاد شیعیان درخصوص ولایت امام علی (ع) است به وفور در کتب اهل سنت وجود دارد لذا اسناد و روایات شیعه و سنی به میزان زیاد دلالت بر امامت امیرالمومنین (ع) دارد و منحصر به ایشان هم نیست بلکه ۱۲ امام را در بر می‌گیرد.

عبادی افزود: طبق کتب اهل سنت حتی پیامبر اسلام (ص) در همان زمان حیات نام همه ائمه را گفته و از ولایت آنها خبر داده است لذا این پیشگویی‌ها به وفور در دسترس همگان قرار دارد؛ لذا از آنچه بعدها واقع شد بنی‌امیه روی کار آمد و تبعیت خلفا واجب شد و با اسلام و اهل بیت (ع) جنگیدند همه هشدارهای پیامبر بوده است.

وی یادآور شد: اکنون مردم باید آگاه باشند و دنباله‌روی ستمگر نباشند در شرایط امروز هم انواع حزب و گروه مدعی پیشوایی هستند اما القائات آنها نقشی جز استعمارگری، استثمار و گمراهی برای جامعه ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha