• دوشنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402041911685
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

توسعه سواد آموزی در ندامتگاههای سیستان و بلوچستان

توسعه سواد آموزی در ندامتگاههای سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: حجم ابلاغی به استان برای دوره های سوادآموزی در ندامتگاهها ۲۲۰ نفر بوده که با پیگیری همکاران حوزه سوادآموزی و همراهی بی‌شائبه مسئولین سازمان زندان ها در استان، ۲۶۵ نفر از بی‌سوادان از نعمت سواد برخوردار شدند.

روح الله شیرازی شامگاه یکشنبه در جلسه‌ای که باحضور مرادی معاون فرهنگی اداره کل زندانهای استان در دفتر معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزارشد؛ افزود: تحقق ۱۲۱درصدی عملکرد سال ۱۴۰۱ در حوزه سوادآموزی استان برای توسعه سواد در زندانهای استان، نشان از همکاری نزدیک و تنگاتنگ این دو مجموعه برای توسعه سواد دارد.

معاون سوادآموزی استان افزود: از طرف سازمان نهضت حجم ابلاغی به استان برای سوادآموزی در زندانها ۲۲۰ نفر بوده که با تلاش آموزش دهندگان و همکاری مسئولین ندامتگاه و با مشارکت ۱۵ نفر از فرهنگیان استان ، ۲۶۵ نفر از بی‌سوادان از نعمت سواد برخوردار شدند.

وی اظهار کرد: در دوره سواد آموزی ۱۱ کلاس، در دوره انتقال ۷ کلاس و در دوره تحکیم ۴ کلاس برگزار شده است.

شیرازی بیان کرد: در دوره سوادآموزی حجم ابلاغی ۹۰ نفر بوده که به ۱۰۵ نفر افزایش یافته، در دوره انتقال ۸۰ نفر به ۱۰۰نفر و در دوره تحکیم ۵۰ نفر به ۶۰ نفر ارتقاء یافته است.

وی افزود: کلاسهای توسعه سوادآموزی ویژه زندانیان در شهرهای زاهدان، چابهار، نیمروز، خاش، ایرانشهر و سراوان برگزار می شود.

مرادی معاون فرهنگی اداره کل زندانهای استان نیز در این جلسه گفت: ۴۳ درصد زندانیانی که پس از پایان محکومیت دوباره بر اثر ارتکاب جرم به زندان بر می گردند، افراد بی‌سواد هستند؛ بنابراین توسعه سواد منجر به کاهش جرم می شود.

مرادی گفت: تعداد ۱۱ نفر از کارمندان ادارات زندان استان با هدف همکاری با حوزه سوادآموزی به منظور آموزش سواد به زندانیان اعلام آمادگی نموده اند تا در صورت تایید در کلاسهای مدرسی شرکت نموده و بتوانند در آینده به عنوان آموزش دهنده در ندامتگاه به امر سوادآموزی بپردازند.

معاون فرهنگی اداره کل زندانهای استان خاطرنشان کرد: اجرای طرح بازدید هماهنگ، احیای مراکز یادگیری محلی در زندان ها جهت مهارت آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان، استفاده از امکانات زندان جهت ایجاد اشتغال و مهارت آموزی و چاره اندیشی برای جلوگیری از تعطیل شدن کلاسها در میانه راه (درصورت آزادی فرد) از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha