• سه‌شنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402042012950
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاوزری اردبیل عنوان کرد:

۲۸ درصد از اراضی کشاورزی استان اردبیل به آبیاری مدرن مجهز شده است

۲۸ درصد از اراضی کشاورزی استان اردبیل به آبیاری مدرن مجهز شده است

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ۲۸ درصد از اراضی آبی کشاوزری استان به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

نادر تقی‌زاده ۲۰ تیر در جلسه سازمان جهادکشاورزی استان با اعلام این خبر افزود: کل اراضی آبی استان ۲۵۲ هزارهکتار شامل ۳۶ هزار هکتار باغ و ۲۱۶ هزار هکتار زراعت می باشد.

تقی زاده اظهار کرد: عملیات اجرایی سامانه های نوین آبیاری از سال ۷۴ در استان شروع شده و تاکنون در بیش از ۴۵ هزار هکتار اجرا شده است که از این میزان ۸۱۵۶ هکتار به آبیاری قطره‌ای و تیپ و ۲۳ هزار ۵۲۶ هکتاربارانی و ۱۴ هزار و ۲۷۹  هکتار کم فشار اختصاص داده شده است و حدود ۲۵ هزار هکتار نیزتوسط کشاورزان بدون استفاده از تسهیلات دولتی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده اند که با احتساب آن بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان به سامانه نوین آبیاری مجهز شده که حدود ۲۸ درصد از اراضی کل استان را شامل می شود.

وی افزود : حدود ۴۲ هزار هکتار نیز در قالب پروژه مهار آبهای مرزی اجرا گردیده است.

تقی زاده ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی های پی در پی ضرورت صرفه جویی  از آبهای موجود در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته و باید از منابع آبی موجود استفاده بهینه شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به حجم بالای استفاده آب در حوزه کشاورزی تجهیز آبیاری مدرن برای جلوگیری از هدر رفت آب مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی گفت: برای این موضوع باید پروژه های مهم و اولویت دار در آب و خاک تعریف شود و به موقع اجرا و مورد بهره برداری قرار گیرد.

تقی زاده تاخیر در اجرای پروژه را امری نابخشودنی خواند و از مسئولان آب و خاک استان خواست که در انجام به موقع پروژه اهتمام لازم را داشته باشند و در بازده زمانی تصویب شده تمام نمایند تا هم بارمالی اضافی تحمیل نشده و هم مشکلات اجتماعی و اعتماد عمومی سلب نشود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: اگر می خواهیم امنیت غذایی و سفره مردم رنگین شود باید کاری کنیم که فعالیت هایمان نتیجه محور باشد و این مهم  با علم و آگاهی و عزم جزم با تلاشهای شبانه روزی و با پیگیری و نظارت مستمر محقق خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha