• سه‌شنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402042013094
  • خبرنگار : 50597

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس:

گرفتن سهم ایران از صنعت سنگ جهان نیازمند بکارگیری علم و دانش است

گرفتن سهم ایران از صنعت سنگ جهان نیازمند بکارگیری علم و دانش است

ایسنا/مرکزی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: گرفتن سهم ایران از صنعت سنگ جهان نیازمند بکارگیری علم و دانش است.

علیرضا سلیمی سه‌شنبه ۲۰ تیرماه در حاشیه مراسم افتتاح مرکز خدمات تخصصی و مطالعات سنگ محلات و نیم‌ور وابسته به جهاد دانشگاهی استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز با همکاری جهاد دانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی و تلاش‌های فراوان جهاد دانشگاهی استان مرکزی، اولین و تنها مرکز مطالعات و پژوهش در حوزه سنگ و خدمات مرتبط با آن در شهرستان محلات و شهر نیم‌ور افتتاح شد.

وی ادامه داد: این مجموعه می‌تواند در حوزه‌های مختلف از جمله اکتشاف، فراوری، صادرات و همچنین در حوزه پشتیبانی علمی از پژوهشگران و فعالان بخش سنگ نقش برجسته ایفا کند. این کار، امروز آغاز شد و مسئولان جهاددانشگاهی قول دادند در بحث منابع انسانی و بودجه، کمک جدی کنند.

وی افزود: نیاز است که در کنار این مجموعه، شرکت‌های دانش بنیان حضور داشته باشند. این مرکز مجموعه مفیدی خواهد بود و موجب می‌شود تا سهم خود را از صنعت سنگ جهان به شکل شایسته‌ای به دست بیاوریم. البته گرفتن این سهم نیاز به علم و دانش دارد.

دکتر محسن مرادی، رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد افتتاح اولین مرکز خدمات تخصصی و مطالعات سنگ توسط جهاد دانشگاهی بودیم. یکی از رسالت‌های جهاد دانشگاهی انجام کارهای بر زمین مانده و منحصر به فرد بر اساس مزیت‌های رقابتی است که در استان و شهرستان‌ها وجود دارند.

وی ادامه داد: شهرستان محلات و شهر نیم‌ور با توجه به منابع عظیم خدادادی در حوزه معدن و سنگ ایران مناطقی ویژه به شمار می‌روند. بر همین اساس جهاد دانشگاهی بر اساس رسالت، توانمندی و ظرفیت‌های خود اقدام به راه‌اندازی این مرکز کرده است تا بتواند از ظرفیت‌های این نهاد در سراسر کشور و واحدهایی که در حوزه سنگ و معادن فعالیت می‌کنند استفاده کرده و خدمات خود را ارائه دهد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در تمام فعالیت‌های حوزه سنگ مطالعات زیادی انجام داده و بتوانیم خدمات کاربردی و ویژه در حوزه معادن داشته باشیم و شهرستان محلات را به عنوان قطب سنگ معرفی کنیم؛ جهاد دانشگاهی تمام برنامه‌های خود را در این حوزه متمرکز کرده تا بتواند خدمات ویژه‌ای به تمام معادن و واحدهای سنگبری ارائه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha