• چهارشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402042113834
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی:

تولید گیاهانِ مقاوم به کم‌آبی را توسعه دهیم

تولید گیاهانِ مقاوم به کم‌آبی را توسعه دهیم

ایسنا/اصفهان معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید گیاهان مقاوم به کم‌آبی را  باید در کشور توسعه دهیم. محدودیت منابع آبی کشور باعث شده که گیاهان مقاوم به کم‌آبی و مقاوم به شوری شناسایی شده و کشت آنها در حال ترویج است.

حسین دماوندی‌نژاد، امروز(چهارشنبه، ۲۱ خرداد) در حاشیه نشست بررسی مشکل مرغداری‌های کاشان، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تولید ماهانه ۲۵۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور محقق شد و پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به سه میلیون تن گوشت مرغ تا پایان سال برسد.

وی افزود: طبق قرارداد با اتحادیه مرکزی میهن از سال گذشته صادرات تخم‌مرغ شروع شد و امروز بازارهای خوبی در منطقه خلیج فارس به دست آورده‌ایم و امکان صادرات ۱۰ درصد از تولید تخم‌مرغ در سال به بازارهای صادراتی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: مصرف تخم‌مرغ در فصل تابستان کاهش یافته، بنابراین شرکت پشتیبانی امور دام بنا دارد، ۱۰ تا ۲۰ هزار تن تخم مرغ تولید روز برخی مناطق را طبق گزارش اتحادیه میهن ذخیره‌سازی کند تا قیمت آن بهبود یافته و هزینه‌های تولیدکننده تا حدودی تأمین شود.

دماوندی نژاد تأکید کرد: برنامه ما جوجه ریزی ۱۴۰ میلیون قطعه در ماه و تولید ۲۵۰ هزار تن گوشت مرغ در ماه است. تولید شیر و تخم‌مرغ در کشور مشکلی ندارد و هدف ما حفظ تولید کننده در بخش تولید است تا در آینده تولیدکنندگان ضمن تأمین نیاز کشور بتوانند تخم‌مرغ را صادر کنند.

وی گفت: زیرساخت‌هایی که توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در منطقه کاشان ایجاد شده، جمعیت یک هزار و ۵۰۰ نفری شتر در این منطقه تا سه هزار نفر شتر افزایش می‌یابد و برای افراد شغل پایدار ایجاد خواهد شد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: واحدهای پرورش شتر در سه هزار هکتار از زمین‌های کاشان و آران و بیدگل فعالیت می‌کند که برای ۲۰۰ نفر شغل ایجاد شده است و مرکز اصلاح نژاد دام کشور در طرح ایجاد هاب شتر در منطقه کاشان با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) همکاری می‌کند، تا  پرورش شتر توسعه یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha