• جمعه / ۲۳ تیر ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402042314510
  • خبرنگار : 50604

فرمانده سپاه ناحیه گرگان خبر داد؛

گرگان میزبان ۲۰۰ برنامه در هفته عفاف و حجاب

گرگان میزبان ۲۰۰ برنامه در هفته عفاف و حجاب

ایسنا/گلستان فرمانده سپاه ناحیه گرگان از برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی به مناسبت هفته عفاف و حجاب در گرگان خبر داد.

علی دیلم کتولی بعد از ظهر پنجشنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به همت بسیج ناحیه گرگان و به مناسبت هفته عفاف و حجاب بیش از ۲۰۰ برنامه در ۳۰ سرفصل در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب با عنوان حریم ریحانه در محل پارک شهر گرگان یکی از برنامه‌های ویژه در هفته عفاف و حجاب است، افزود: در این نمایشگاه با برپایی غرفه‌های کودک و نوجوان، مشاوره، ارائه محصولات فرهنگی، خدمات خیاطی رایگان نظیر دوخت چادر و مقنعه از جمله خدماتی است که در نمایشگاه عفاف و حجاب گرگان ارائه می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان با اشاره به اینکه هدف از اجرای این برنامه‌ها ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و گرامیداشت مقام زن مسلمان ایرانی است، گفت: همایش عفاف و حجاب در این هفته در یکی از محلات گرگان برگزار خواهد شد و پس از آن جمعیت حاضر در مراسم برنامه پیاده روی سفیران حیاء فاطمی را اجرا خواهند کرد.

دیلم کتولی از برپایی غرفه‌های حس خوب در تفرجگاه‌ها، پاساژها و مراکز خرید شهر خبر داد و افزود: در این غرفه‌ها به بانوان و دختران جامعه در خصوص مسأله عفاف و حجاب و ضرورت رعایت آن در جامعه مشاوره داده می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری یادواره بانوان شهید گلستان، برگزاری سرود پاتوقی در محلات گرگان، اهدا خون توسط بانوان گرگانی، اکران رایگان فیلم با موضوع مرتبط با زنان نظیر دسته دختران و حوا، فضاسازی عمومی شهر توسط دستگاه‌های اجرایی، دیدار با دختران نخبه و تجلیل از مادران و همسران شهداء مدافع حرم بخشی از برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در گرگان است.

به گزارش ایسنا، اجرای کشف حجاب پس از سفرهای رضاشاه به فرنگ و تقلید او از کشورهای غربی در کشور آغاز شد و در نهایت ۲۱ تیر ماه سالروز قیام مردم مشهد در پی واقعه مسجد گوهرشاد و کشته شدن هزاران تن از مردم و روحانیون در اعتراض به قانون کشف حجاب است که این روز را به نام روز ملی حجاب و عفاف نامیده شده است. این واقعه در سال ۱۳۱۴ در مشهد رخ داده است. از آن پس مبارزه با بدحجابی همچنان در بین مردم مسلمان ایرانی ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha