• جمعه / ۲۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402042314727
  • خبرنگار : 50237

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

نسخه شوم برهنگی با مزاج سالم زن ایرانی سازگار نیست

نسخه شوم برهنگی با مزاج سالم زن ایرانی سازگار نیست

ایسنا/همدان نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: تمدن غربی می‌خواهد فرهنگ خود را توسعه دهد و به دنبال غلبه فرهنگی در سایر کشورهاست و مؤثرترین افراد در مقابل تمدن غربی بانوان مسلمان ایرانی هستند و نسخه شوم برهنگی که تمدن مادی آن را توسعه می دهد، با مزاج سالم زن ایرانی سازگار نیست.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی جمعه ۲۳ تیرماه در خطبه‌های سیاسی، عبادی نمازجمعه همدان، با بیان اینکه حضور مردم در جشن بزرگ غدیر نشان دهنده زنده بودن نگرش های دینی در جامعه است، مطرح کرد: مردم گاهی گلایه مندی هایی در برخی از حوزه معیشتی و اقتصادی دارند اما توجه به مسائل دینی در جامعه برجسته است.

وی افزود: عمق بخشی به اعتقادات و معرفت افزایی در جامعه نیازمند تبلیغ و حضور بیشتر متفکران دینی است و امروزه تولیدات علمی حوزوی باید در جامعه امتداد پیدا کرده تا دینداری در جامعه ارتقاء پیدا کند و مقدمه ای بر معرفت اصلی دینی و شکل گیری دینداری عمیق در جامعه شود.

امام جمعه همدان با اشاره به فرمایشات و نگرانی های رهبر معظم انقلاب نسبت به مسأله تبلیغ در جامعه اضافه کرد: این نگرانی و توجه به مسأله تبلیغ برای حوزه های علمیه یک وظیفه ایجاد می کند که وظیفه ذاتی آنها تبلیغ دین الهی و آموزه‌های دینی و عمق بخشی است و نباید مسأله تبلیغ را فقط مربوط به حوزه های علمیه دانست پدران و مادران در خانواده، معلم ها در کلاس های درس و همه افراد در هرجایی موظفیم تبلیغ کرده و همه کسانی که ظرفیت تبلیغی، تبیینی و دفاع از دین خدارا دارند، باید خود را در دفاع از دین خدا موظف بدانند.

شعبانی‌موثقی با اشاره به نزدیکی ایام محرم و صفر و استفاده از ظرفیت های تبلیغی در این ایام اظهار کرد: باید همه افراد متدین و دلسوز در دفاع از دین خدا احساس وظیفه کنند البته باید وظایف فردی کامل انجام شود اما فقط خواندن نماز کافی نیست و همه ما در مقابل دین الهی مسئول هستیم و باید در عرصه تبلیغی ورود کنیم.

وی بیان کرد: بعضی از افراد از جشن ها در اعیاد ناراحتی هایی دارند که قابل درک نیست، چگونه می شود یک نفر در نظام اسلامی از گسترده شدن این جشن ها و اعیاد و حرکت های میلیونی احساس عصبیت داشته باشد؟

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به هفته حجاب و عفاف اعلام کرد: افزایش آگاهی، معرفت افزایی و فهم واقعیت ها از فرهنگ تمدن غربی که مبتنی بر لذت جویی بوده، بزرگترین مانع بی بند و باری در جامعه است و افراد جامعه به ویژه بانوان باید از مبانی فکری جریانی که دعوت به برهنگی می کند، آگاهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید شناخت دقیقی از تمدنی غربی داشته باشیم که امروزه یکی از شاخصه های آن توسعه برهنگی در جامعه است، خاطرنشان کرد: تمدن غربی هر چند موفقیت هایی در زمینه‌های مختلف داشته اما در عرصه فرهنگی کاملا ضداخلاق، معنویت و فطرت و بی عفت است و تمدن مادی تلاش می کند شهوات و غرایز را میدان‌دار زندگی اجتماعی کند و مصلحت‌سنجی تمدن غربی مبتنی بر ارضای غرایز حیوانی بوده و وجود میلیون ها وب‌سایت و شبکه های غیراخلاقی و تولید فیلم های مبتذل که بنایش بر حیازدایی از جامعه بوده، نشان دهنده این امر است.

شعبانی‌موثقی افزود: تمدنی که نه تنها از میوه شجره ممنوعه استفاده کرده بلکه به تمام بیخ و بن این درخت چسبیده و می خواهد فرهنگ خود را توسعه دهد و به دنبال غلبه فرهنگی است و مؤثرترین افراد در مقابل تمدن غربی بانوان مسلمان ایرانی هستند و نسخه شوم برهنگی که تمدن مادی آن را توسعه می دهد با مزاج سالم زن ایرانی سازگار نیست و زن باعفت ایرانی می داند امروز در میدان کارزار با تمدن ضداخلاق و ضدفطرت مواجه است.

امام جمعه همدان خطاب به بانوان ایرانی بیان کرد: امروز حجاب بانوان صرفا انجام یک وظیفه شرعی نیست بلکه زنان و بانوان در میدان رزم و تقابل با تمدن مادی و جنودالله در مقابله با فرهنگ شیطانی هستند و الگوی زنان مسلمان که در عین فعالیت اجتماعی متانت و عظمت، آگاهی، توانایی، تعهد اخلاقی، هنر تربیت کردن، حیا و وقار اجتماعی دارد، از اندیشه متعالی برخوردار بوده و این الگو بزرگترین مانع توسعه تمدن جهل و سقوط است.

وی با اشاره به اینکه گاهی بیان می شود حجاب مانع پیشرفت بوده،در مقابل باید پاسخ داد بله، درست است، حجاب مانع توسعه فکر و اندیشه شیطانی و تفکرات حیوانی است، افزود: حجاب مانع رشد مادی و معنوی نیست و اسلام حجاب را واجب کرده برای اینکه زن بتواند در عین حضور در جامعه، متانت خود را حفظ کند و امیدوار هستیم این درک تمدنی از مسأله حجاب و آگاهی بخشی به جامعه بیشتر توسعه پیدا کند و امروز زن مسلمان ایرانی می تواند در مقابل این تمدن بایستد بنابراین نقشه ها بر بانوان متمرکز شده و تلاش می کنند عفت و حیا را در جامعه از بین ببرند و مسائل اخلاقی را در جامعه به ابتذال بکشانند.

شعبانی‌موثقی با گرامیداشت یاد شهدای نمازجمعه ۲۵ تیر ماه، با بیان اینکه اکثر زنان جامعه ما عفیف بوده و این نعمت بزرگی است، یادآور شد: بانوان باید نقش تمدنی خود را درک کنند و باید از حجاب به عنوان یک وظیفه شرعی و شخصی یاد نکنند و میدان امروز کارزار رزم با تمدن شیطانی است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha