• شنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402042415307
  • خبرنگار : 50405

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

فناوران و نوآوران خط مقدم پدافند غیرعامل هستند

فناوران و نوآوران خط مقدم پدافند غیرعامل هستند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با حضور در پارک علم و فناوری خراسان، ضمن آشنایی با دستاوردهای فناورانه و نوآورانه این مجموعه، فناوران و نوآوران را خط مقدم پدافند غیرعامل عنوان کرد.

در ابتدای این جلسه مسعود میرزائی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان گزارشی از روند فعالیت‌ها در این سازمان ارائه کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح "منش" برای رسوخ فناوری و نوآوری در میان مردم، اظهار کرد: از ابتدای دوره مدیریتی به سه موضوع مهم صنایع معدنی، صنایع غذایی و کشاورزی و صنایع خلاق فرهنگی و زیارت ورود کردیم و تلاش تا مزیت‌های مهم استان را به بروز و ظهور برسانیم.

در ادامه غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز بیان کرد: پدافند غیرعامل به دو نوع تهدید طبیعی و انسان‌ساخت تقسیم می‌شود. تهدید طبیعی قابل مدیریت است اما در مورد تهدیدات انسان‌ساخت، مولفه‌های انسانی بسیار مهم است و فناوری باعث می‌شود که راهبری در دست ما باشد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، وی افزود: با استفاده از ظرفیت‌های علمی باید در مقابل عقب‌ماندگی ایستاد و ما در حوزه پدافند غیرعامل به دنبال نوآوری هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به جنگ ترکیبی صورت گرفته در مسمومیت دانش‌آموزان، تاثیر رسانه در این ماجرا را در حالیکه هیچ عاملی برای خفگی و مسمومیت کشف نشده بود، مهم دانست و تاکید کرد: گام اول در پدافند غیرعامل، فهم تهدید است.

جلالی گفت: نظام آموزشی توانایی آموزش پدافند غیرعامل را ندارد، چرا که نظامی تک‌رشته است. ما به دنبال مسائل میان‌رشته‌ای هستیم و یکی از فضاهایی که می‌تواند در این خصوص کمک کند، پارک‌های علم و فناوری است و راه حل این مسائل نیز فناوران و دانش‌بنیان‌ها هستند.

وی عنوان کرد: در حوزه آب، برق، گاز، سوخت و ارتباطات باید ورود جدی کنیم و پیشنهاد دادیم درصدی از بودجه‌ها به مقابله با تهدید در داخل اختصاص پیدا کند و این ماموریت با پارک‌های علم و فناوری باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha