• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۰۷:۲۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402042717137
  • خبرنگار : 50225

رئیس نظام پرستاری اهواز:

"سختی کار" در تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری دیده نشده است

"سختی کار" در تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری دیده نشده است
بیمارستان رازی اهواز

ایسنا/خوزستان رئیس نظام پرستاری اهواز با اشاره به اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری گفت: در این تعرفه‌گذاری ارائه خدمات به بیمار تحت نظر با بیمار اینتوبه هیچ تفاوتی ندارد و هیچ سختی کاری در آن دیده نشده است.

علیرضا گچ‌کوبان در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از وضعیت تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اظهار کرد: آنچه در قالب تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اجرا می‌شود تنها اسم تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را یدک می‌کشد.

وی افزود: از سال ۱۳۷۶ تاکنون تعرفه‌گذاری خدمات پزشکی با بیش از ۵ هزار خدمت مختلف با کد مخصوص به هر خدمت اجرا می‌شود اما تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری معادل تخت است نه خدمت یعنی اگر روزی بیماری روی تخت نباشد هیچ تعرفه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده است. یعنی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مانند کار یک مسافرخانه است که اگر مسافر نداشته باشد، هیچ چیزی به دست نمی‌آورد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این فرمولی که برای تعرفه خدمات پرستاری تدوین شده به گونه‌ای است که نه خودشان و نه من متوجه می‌شوم چه مبلغی را بابت چه خدماتی دریافت کرده‌ایم. اکنون من نمی‌دانم پولی که گرفته‌ام بابت چه چیزی است؟

گچ‌کوبان گفت: من کارشناس تکنولوژی گردش خون در بیمارستان امام(ره) اهواز هستم اما تعرفه خدمات من که کار تخصصی انجام می‌دهم از کمک بهیاری که در همان بخش کار می‌کند کمتر است یعنی سختی کار، سابقه، تخصص و هیچ چیزی در این تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری لحاظ نشده است.

وی بیان کرد: قطعا تعرفه خدمات یک پرستار در بخش عادی با پرستار شاغل در بخش ویژه باید متفاوت باشد.

رئیس نظام پرستاری اهواز با اشاره به پرداخت تنها ۸۸۰ هزار تومان بابت یک ماه تعرفه خدمات پرستاری گفت: وزارت بهداشت تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را پس از ۱۶ سال و بعد از دو بار تاکید مقام معظم رهبری، در سال ۱۴۰۱ اجرایی کرده است اما به این صورت خدمات را پرداخت می‌کند و موجب ایجاد موج نارضایتی در همکاران شده است.

وی افزود: خواسته ما این است که تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مانند تعرفه‌گذاری خدمات پزشکی به صورت دقیق و مشخص اجرا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha