• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402042817998
  • خبرنگار : 50416

فعالیت ۳۵۰ هیأت مذهبی در دهه اول ماه محرم در ملایر

فعالیت ۳۵۰ هیأت مذهبی در دهه اول ماه محرم در ملایر

ایسنا/همدان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر از فعالیت ۳۵۰ هیأت مذهبی در دهه نخست ماه محرم در ملایر خبر داد و گفت: بیش از ۲۲۰۰ مبلغ روحانی و طلبه در دهه اول ماه محرم به مناطق مختلف شهرستان اعزام شده و در تکایا، حسینیه ها، مساجد، محافل، هیأت ها و روضه های خانگی به وعظ و سخنرانی می پردازند.

حجت‌الاسلام روح‌الله نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در این ایام بیش از ۲۰۰ مداح در سطح شهرستان به مداحی می پردازند، اظهار کرد: با توجه به اهمیت بصیرت و روشنگری در هیئات مذهبی، چهار گروه فرهنگی تبلیغی اعزامی از قم در مناطق مختلف به بصیرت افزایی و معرفت افزایی می پردازند.

وی با اشاره به کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان مطرح کرد: به هیأت های مذهبی توصیه شده است که هر شب از یک شهید نام برده و وصیت نامه وی را بخوانند و عکس شهید را نصب کنند.

نجفی از افزایش تعداد ایستگاه های صلواتی در کوچه و محله ها نسبت به سال قبل خبر داد و مطرح کرد: خصوصیت این ایستگاه ها این است که جوانان و نوجوانان مسئول آنها هستند.

وی به هماهنگی های صورت گرفته با جهادکشاورزی برای تحویل و تسهیل اقلام غذایی نذر و نذورات اشاره و خاطرنشان کرد: دسته های عزاداری از شب چهارم ماه محرم با نظم خاص خود بیرون از حسینیه ها و مساجد و در فضای باز عزاداری می کنند و رأس ساعت ۱۱ شب نیز مراسم‌های عزاداری پایان می یابد.

نجفی با بیان اینکه تلاش می کنیم نماز ظهر عاشورا به صورت منسجم در ملایر برپا شود، مطرح کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی نیز در ۷۰ نقطه شهرستان با حضور بیش از ۵۰ سخنران و ۷۰ مداح برگزار خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر پیش بینی کرد بیش از ۱۰۰ هزار نفر از بانوان و کودکانشان در مراسم شیرخوارگان حسینی شهرستان حضور داشته باشند.

وی ایام عزاداری امام حسین(ع) را یکی از اتفاقات مهم و اقدامی فرهنگی، اثرگذار و مردمی دانست و افزود: یکی از دلایل ماندگاری عزاداری برای امام حسین(ع) و اینکه هر سال با قوت، قدرت و انسجام بیشتری در حال اجراست، مردمی بودن آن است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تزریق ایمان و امید در جامعه ابراز امیدواری کرد که مداحان و مبلغان در هیات مذهبی بر گسترش و تقویت روحیه امید و ایمان اهتمام بورزند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha