• پنجشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402042918944
  • خبرنگار : 50042

استاندار:

خدمات جهاددانشگاهی در سراسر استان گیلان ارائه شود

خدمات جهاددانشگاهی در سراسر استان گیلان ارائه شود

ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: انتظارمان از جهاددانشگاهی این است که در امور خلاقیت و نوآوری و جوان‌گرایی را مدنظر قرار دهند تا کارها تحولی، جهادی و اثربخش باشند و اینکه امور را در رشت متمرکز نکنید و براساس پهنه مطالعاتی خدمات جهاد دانشگاهی را در سراسر استان ارائه کنید.

اسداله عباسی امروز، ۲۹ تیرماه در دیدار با دکتر حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی و از رویش‌های انقلاب است و ضمن اینکه وجهه جهادی دارد، در عرصه‌های علمی و پژوهشی هم موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت گیاهان دارویی در استان افزود: در استان گیلان بیش از ۱۰۰ نوع گیاهان دارویی ناشناخته در ارتفاعات رودسر، اشکورات، عمارلو و تالش داریم که اگر مانند گل گاوزبان و بابونه کار پژوهشی شود، ‌می‌تواند باعث اشتغالزایی و هم تولید محصولات فرآوری شده جدید، شود.

عباسی با اشاره به پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی گفت: در حوزه گیلاهان دارویی آمادگی داریم منابع، امکانات، عرصه و ساختمان در اختیار پژوهشگران جهاددانشگاهی بگذاریم. با وجود ظرفیت و پتانسیل پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، می طلبد بخشی از این پتانسیل‌ها هم به گیلان اختصاص یابد زیرا در استان منابع انسانی و پژوهشی غنی داریم.

وی با تأکید بر اینکه تمام کارها باید بر مبنای دانش روز باشد، بیان کرد: اگر همه امور بر مبنای دانش و علم روز باشد، ضریب خطا کاهش می‌یابد لذا از مجموعه جهاددانشگاهی انتظار داریم بر مبنای رسالت خود همچنان متکی بر علم روز، تحقیقات فناورانه و جهادی عمل کند.

عباسی با اشاره به ظرفیت خبرگزاری ایسنا و ایکنا در مجموعه جهاددانشگاهی تصریح کرد: ایسنا از رسانه‌هایی همواره با انعکاس اخبار استان نقش تأثیرگذاری در اطلاع رسانی به موقع دارد و طی یک‌ماه اخیر هم روند روبه رشدی داشته و همچنان انتظار همراهی با دولت و انعکاس اخبار استان را داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha