• پنجشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402042918980
  • خبرنگار : 50088

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی:

بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی در بیمارستان فارابی مشهد راه‌اندازی می‌شود

بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی در بیمارستان فارابی مشهد راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: یکی از اقدامات خوبی که امسال انجام می‌شود راه‌اندازی و تجهیز بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب بیمارستان فارابی است که تاکنون در بیمارستان‌های ملکی شرق کشور شامل خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، سیستان و بلوچستان و گلستان وجود نداشته است.

علی رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خراسان رضوی حدود ۷ میلیون نفر جمعیت دارد که ۳ میلیون نفر آن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و از مراکز درمانی خدمات دریافت می‌کنند. 

وی با اشاره به ارائه خدمات بیمه تامین اجتماعی در دو حوزه درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم، افزود: حوزه درمان مستقیم شامل مراکز ملکی مربوط به سازمان تامین اجتماعی است و بیمه شدگان با مراجعه به این مراکز خدمات را به صورت رایگان دریافت می‌کنند. حوزه درمان غیرمستقیم مراکزی هستند که با سازمان تامین اجتماعی قرارداد دارند که بخشی از هزینه‌ها را به عنوان فرانشیز بیمار و مابقی را سازمان پرداخت می‌کند.

رضازاده اعلام کرد: در حال حاضر سه بیمارستان ملکی شامل ۲ مرکز در مشهد و یک مرکز در شهرستان تربت حیدریه ، ۱۸ پلی کلینیک و درمانگاه شامل ۶ مرکز در مشهد و ۱۲ مرکز در شهرستان‌های استان به بیمه شدگان تامین اجتماعی خدمات درمانی رایگان ارائه می‌کنند .

وی میزان افزایش مراجعین به مراکز ملکی را ۱۲.۵ درصد اعلام و بیان کرد: سال گذشته سه میلیون و ۲۰۰ هزار بیمار در مراکز ملکی توسط پزشکان ویزیت و خدمات درمانی دریافت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی تصریح کرد: در سه بیمارستان ملکی استان نیز ۴۶ هزار مورد بستری در سال ۱۴۰۱ ثبت شده که نسبت به سال قبل ۷.۶ دهم درصد افزایش داشته است.

رضازاده بیان کرد: در حوزه درمان غیرمستقیم ۴۵۰۰ مرکز شامل داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و پزشکان با تامین اجتماعی طرف قرارداد هستند و به بیماران خدمات ارائه می‌کنند، طی یک ماه گذشته با توجه به جذب اعتبار ۵۰۰میلیارد تومانی برای اولین بار توسط این مدیریت، مطالبات مراکز تا حد زیادی پرداخت شده است .

مطالبات داروخانه‌های خراسان رضوی از تامین اجتماعی تا پایان اردیبهشت‌ماه پرداخت شده است

وی با اشاره به اینکه لیست مطالبات تا اول خردادماه ثبت شده و پرداخت هم براساس لیست ارائه شده انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: از میزان اعتبار جذب شده ۳۰۰ میلیارد تومان به داروخانه‌های طرف قرارداد پرداخت شده و برای اولین بار داروخانه‌ها در اول تیرماه مطالبات تا پایان اردیبهشت خود را دریافت کرده‌اند. 

رضازاده اعلام کرد: همچنین ۱۶۶ میلیارد تومان به مراکز دانشگاهی و ۲۶ میلیارد تومان هم به پزشکان طرف قرارداد پرداخت شده است.

رضازاده در ادامه به شاخص خوب در حوزه زنان و زایمان اشاره کرد و توضیح داد: خدمات خوبی در حوزه زنان و زایمان در بیمارستان‌های ۱۷ شهریور مشهد و رازی تربت‌حیدریه انجام شده که با توجه به کاهش سزارین و افزایش زایمان طبیعی مراکز نامبرده موفق شدند شاخص خوبی را در کشور کسب کنند. 

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب دیگری که برای امسال انجام می‌شود راه‌اندازی و تجهیز بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب بیمارستان فارابی است که تاکنون در بیمارستان‌های ملکی شرق کشور شامل خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، سیستان و بلوچستان و گلستان وجود نداشته است. از دو سال پیش کارهای عملیاتی این پروژه انجام و درحال حاضر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، در حال خرید دستگاه و تجهیزات مرتبط هستیم. 

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی با بیان خدمات در حوزه عمران مراکز درمانی ملکی استان گفت: در سال گذشته درمانگاه تخصصی فارابی بازسازی و امسال راه اندازی شده است. ۲ پروژه عمرانی در دست ساخت دیگر شامل درمانگاه چناران که با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و درمانگاه قوچان با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا دهه مبارک فجر آماده ارائه خدمت به بیمه شدگان تامین اجتماعی میشود.

وی به شهرستان‌های فاقد درمانگاه اشاره کرد و افزود: در بردسکن نیز پس از طی مراحل تهیه و تحویل زمین جهت احداث درمانگاه اینک در حال طراحی نقشه ساخت هستیم . در بیمارستان رازی تربت حیدریه نیز مجوز ساخت درمانگاه در محوطه بیمارستان اخذ شده است. 

رضازاده مطرح کرد: سال گذشته حدود ۱۳۰ نفر از شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی جذب حوزه درمان تامین اجتماعی استان شدند، امسال نیز در آزمون جدید حدود ۱۵۰ نفر نیرو جایگزین افراد بازنشسته حوزه درمان استان خواهند شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha