• جمعه / ۳۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402043019304
  • خبرنگار : 50126

استاندار ایلام خبر داد:

پیگیری پروژه های تسهیل راهپیمایی اربعین با قوت ادامه دارد

پیگیری پروژه های تسهیل راهپیمایی اربعین با قوت ادامه دارد

ایسنا/ایلام استاندار ایلام از آغاز عملیات آسفالت ۲ تونل شماره ۱ و ۲ پل صلواتی و محدوده آن برای تسهیل راهپیمایی اربعین از هفته آینده خبر داد.

«حسن بهرام‌نیا» در جریان بازدید از زیرساخت‌های اربعین، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهمترین اولویت‌ها تکمیل پروژه‌های اربعین است و به همین منظور امروز بازدید میدانی از پروژه‌های عمرانی و زیرساختی اربعین در محور ایلام مهران آغاز شد.

وی اظهار کرد: عملیات آسفالت ۲ تونل شماره ۱ و ۲ به زودی آغاز می شود و برای استفاده زائران زیر بار ترافیک می‌رود.

بهرام‌نیا با بیان اینکه پل رانشی ماربره نیز به طور اضطراری و چهارخطه زیر بار ترافیک می‌رود، افزود: عملیات آسفالت پل صلواتی و محدوده آن در دو طرف به طول ۲ کیلومتر نیز طی هفته آینده اجرا می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلات و گره‌های ترافیکی سال گذشته مربوط به ورودی‌ شهر مهران بوده که امسال با تلاش‌های صورت گرفته تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر مهران مورد استفاده قرار می‌گیرد و بخش عمده‌ای از ترافیک این محدوده برطرف می‌شود.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام در ادامه با بیان اینکه کار محوطه‌سازی پارکینگ شماره ۲ اربعین و عملیات آسفالت معابر آن هفته آینده انجام می‌شود، گفت: سه مجموعه بهداشتی در سه نقطه این پارکینگ و یک نمازخانه به مساحت ۳۰۰ متر که از ضروریات بوده در دست اقدام است و تلاش می‌شود تا اول ماه صفر تکمیل شوند.

وی اضافه کرد: کار دیوارکشی محوطه پارکینگ اربعین ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا هفته آینده تکمیل می‌شود،  پیشرفت پروژه‌های پارکینگ شماره ۲ اربعین رضایت بخش است.

 بهرام‌نیا با بیان اینکه عملیات نصب ۸ کیلومتر نیوجرسی در دو پارکینگ اربعین به زودی آغاز می‌شود، افزود: هشت ناحیه برای پارک خودرو در این پارکینگ مشخص شده و سیستم پایش دوربین به تعداد ۱۲ عدد برقرار می‌شود. همچنین ۲۴ برج نوری در دو پارکینگ شماره ۱ و ۲ نصب می‌شود و ۴۰۰ چراغ روشنایی جدید در پارکینگ شماره یک نصب می‌شود.

وی با اشاره به عملیات آبرسانی به پارکینگ شماره ۲ اربعین به طول ۴ کیلومتر اضافه کرد: مجموع ۲ پارکینگ اربعین با ۸۰ هکتار مساحت ظرفیت پارک حداقل ۱۰۰ هزار خودرو را دارد و علاوه بر این با در نظر گرفتن پارکینگ های خصوصی و دولتی در مجموع ظرفیت پارک برای حدود ۱۸۰ هزار خودرو برای اربعین امسال فراهم است.

بهرام‌نیا با اشاره به نقش آفرینی اصحاب رسانه در اربعین سال گذشته نیز گفت: خبرنگاران سال گذشته سنگ تمام گذاشتند و با اطلاع‌رسانی درست و به موقع نقش مهمی را در برپایی باشکوه اربعین حسینی ایفا کردند، انتظار می‌رود امسال نیز همچون سال گذشته در انجام این رسالت خطیر نقش آفرینی کنند و شکوه اربعین ۱۴۰۲ را به تصویر بکشند.

ذخیره‌سازی یخ برای اربعین از فردا آغاز می‌شود

بهرام‌نیا در ادامه بازدید از پروژه‌ها و زیرساخت‌های اربعین در محور ایلام - مهران به اتفاق معاونین استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی از سردخانه شهرک صنعتی مهران بازدید و اظهار کرد: برای راه‌اندازی مجدد این سردخانه و ارائه خدمات به زائران مبلغ ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد:  با تکمیل تابلو فرمان پست برق و خط تولید این سردخانه، ذخیره سازی یخ از فردا (شنبه) آغاز و  سه سوله در اختیار عتبات عالیات و سه سوله در اختیار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به منظور ذخیره‌سازی یخ و یا آب معدنی قرار می‌گیرد.

 این سردخانه ظرفیت ۵ هزار تن یا آب یخ را دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha