• شنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402043120242
  • خبرنگار : 50026

استاندار خراسان جنوبی:

دشمن از اتحاد شیعه و اهل سنت در ایران واهمه دارد

دشمن از اتحاد شیعه و اهل سنت در ایران واهمه دارد

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: دشمن از اتحاد و همبستگی شیعه و اهل سنت در ایران، واهمه دارد. 

جواد قناعت، امروز شنبه ۳۱ تیر در جلسه دیدار علمای اهل سنت استان اظهار کرد: نقشه شوم دشمن که برای همگان روشن است براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایسنا، استاندار با اشاره به تلاش مثلث استکباری آمریکا، اسراییل و انگلیس برای کاهش تأثیرگذاری جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین المللی، تصریح کرد: برخاستن ندای استقلال به برکت خون شهدا و باج ندادن ایران به دشمنان و اینکه امروز مردم در تعیین سرنوشت کشور نقش آفرینی دارند، یکی از دلایل دشمنی استکبار با ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است.

قناعت، خارج شدن منطقه راهبردی غرب آسیا از دست آمریکا را از دیگر علل دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: این منطقه سال‌ها، محل جولان آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بود و چه بلاهایی بر سر جهان اسلام از جمله مردم فلسطین درآوردند.

وی به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از کشورهای لبنان، فلسطین، سوریه، یمن، عراق، اشاره کرد و گفت: جالب است که جمهوری اسلامی ایران با رهبری مقام معظم هبری محور مقاومت شده و پرچم‌دار وحدت بین مسلمانان در کشورهای اسلامی است.

استاندار ادامه داد: از ابتدای انقلاب، عربستان و امارات ائتلاف دریایی با نیروی دریایی ارتش آمریکا ایجاد کرده بودند و پس از گذشت چهار دهه عربستان و امارات ائتلاف دریایی مشترک با ایران ایجاد کردند و این پیروزی پس از پیروزی است.

قناعت یکی دیگر از دلایل دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی را وحدت در صفوف مسلمین در داخل ایران و الگو گیری سایر مسلمانان از ایران اسلامی مطرح کرد و افزود: این به معنای نبود مشکلات در ایران نیست اما مشکلات در کشورهای اروپایی و آمریکا به مراتب بیشتر است و اینگونه نیست که برخی آمریکای جهانخوار را بزک می‌کنند. 

وی با اشاره به مقاومت مردم و پیشرفت و اقتدار نیروهای مسلح ایران در حوزه تجهیزات دفاعی، تصریح کرد: امروز دیگر مسئله حمله و جنگ نظامی دشمن مطرح نیست اما اکنون تاکتیک دشمن در جنگ، روانی و نرم است که یکی مهمترین آن دروغ‌ پردازی و شایعه‌سازی است.

استاندار با تأکید بر اینکه ایجاد اختلاف بین مسلمانان از راهبردهای دشمن است، گفت: دشمن در حوزه رسانه و فناوری هنوز از ما قوی‌تر است و اخبار دروغ را پمپاژ می‌کنند.

قناعت با بیان اینکه گسست نسلی یکی از مسائلی است که ما را تهدید می‌کند، بیان کرد: نسل جدید نباید از علمای شیعه و اهل سنت فاصله بگیرند.

وی دیگر راهبرد دشمن را ایجاد بی‌ اعتمادی و ناامیدی بین مردم عنوان کرد و افزود: در این مدت دهگردشی‌هایی از روستا های اهل سنت خراسان جنوبی انجام شده و به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از روستاها از امکانات آب، برق و گاز برخوردار هستند.

استاندار با بیان دلدادگی اهل تسنن کشورهای اسلامی نسبت به رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: موفقیت جهان اسلام در عرصه‌های بین المللی، نتیجه وحدت است.

قناعت با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی در کشورهای اروپایی به مراتب بیشتر از ایران است، یادآور شد: در زمستان ۱۴۰۱ با مشکل افت فشار گاز و سرمای شدید در ایران مواجه شدیم اما خوشبختانه هیچ فوتی نداشتیم اما هفته‌ نامه انگلیسی اکونومیست در گزارشی اعلام کرده ۶۸ هزار نفر به‌ خاطر سرما و افزایش قیمت انرژی در زمستان گذشته اروپا جان خود را از دست دادند.

به گفته وی؛ عملیات اجرایی پروژه خط انتقال دشتک - زابل - نهبندان- سربیشه با اعتبار هشت هزار میلیارد تومان در حال اجراست و با اتمام این پروژه خراسان جنوبی از شرایط انتهای خط گاز بودن، خارج می‌شود.

استاندار با بیان اینکه احداث پست برق ۴۰۰ کیلوولت نهبندان نیز در حال اجراست، افزود: در این مدت شهرک تخصصی زرشک  و چندین واحد فرآوری معدنی در نهبندان و سربیشه کلنگ‌زنی شده است.

قناعت به درخواست‌های علمای اهل سنت در این نشست اشاره کرد و گفت: برای ما قانون حاکم است و این درخواست‌ها با نگاه مثبت در چارچوب قانون پیگیری خواهد شد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha