• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402050100407
  • خبرنگار : 50455

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

عدم تخصیص حقابه‌ها امروز گریبانگیر استان قم شده است

عدم تخصیص حقابه‌ها امروز گریبانگیر استان قم شده است

ایسنا/قم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم تصریح کرد: طبیعت و محیط زیست استان قم بر اثر خشکسالی‌های مستمر، قطع حقابه‌ها، مهاجرت گسترده و استقرار واحدهای صنعتی فراتر از توان اکولوژیک، بسیار شکننده و آسیب پذیر شده است و همه مردم و مسئولان باید برای بهبود این وضعیت تلاش کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، محمدحسین بازگیر طی سخنانی با بیان اینکه آحاد جامعه در رابطه با محیط زیست تاثیرگذار و تاثیرپذیرند، گفت: حفاظت از محیط زیست، کار یک دستگاه و یک گروه نیست، بلکه نمادی از همدلی‌ها و همکاری‌های جمعی در گستره‌های محلی، منطقه‌ای و بین المللی است.

وی تصریح کرد: طبیعت و محیط زیست استان قم بر اثر خشکسالی‌های مستمر، قطع حقابه‌ها، مهاجرت گسترده و استقرار واحدهای صنعتی فراتر از توان اکولوژیک، بسیار شکننده و آسیب پذیر شده است و همه مردم و مسئولان باید برای بهبود این وضعیت تلاش کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به عدم تخصیص حقابه‌های زیست محیطی استان قم پس از احداث سدهای بالادستی قمرود و قره چای، تاکید کرد: عدم رعایت حق مسلم تالاب ها و رودخانه‌های استان در دهه‌های گذشته، امروز گریبانگیر این استان شده است.

وی با بیان اینکه در چهارماه گذشته از سال، وضعیت هوای شهر قم ۳۱ روز یعنی یک چهارم از سال در وضعیت ناسالم قرار داشته است، اظهار کرد: کانون‌های شکل گرفته در اطراف دریاچه نمک، بسیار تخریب شده است و با کمترین وزش باد، منجر به ایجاد گرد و غبار در استان می‌شود.

بازگیر با بیان اینکه این اداره کل به دنبال تعیین میزان حقابه تالاب‌های استان بوده و با جدیت تخصیص منابع آبی برای این زیستگاه‌های ارزشمند را مطالبه خواهد کرد، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید برای گسترش ظرفیت‌های زیستی در اراضی تخریب شده نیز برنامه عمل مشخص داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha