• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402050200866
  • خبرنگار : 50093

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی خبر داد

افزایش ۸ درصدی ورود گردشگران خارجی به مشهد/ مشهد- نجف، بیشترین سهم تردد مسافران خارجی

افزایش ۸ درصدی ورود گردشگران خارجی به مشهد/ مشهد- نجف، بیشترین سهم تردد مسافران خارجی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی از افزایش ۸ درصدی تردد مسافران خارجی فرودگاه مشهد در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

محمود امانی‌بنی درباره میزان تغییرات پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در سه ‌ماهه نخست امسال اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۴ هزار و ۳۶ پرواز در این فرودگاه نشست و برخاست داشته که نسبت به ‌مدت مشابه در سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت یک میلیون و ۸۹۳ هزار و ۵۷۶ مسافر در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد جابه‌جا شده‌اند که این تعداد نسبت به سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ حدود ۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی تصریح کرد: در این مدت ۱۱ هزار و ۳۲۷ پرواز داخلی نشست و برخاست کرده‌اند که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته یک درصد افزایش داشته است. همچنین یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۳۵۸ مسافر داخلی جابه‌جا شده‌اند که نسبت به سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ حدود ۲ درصد رشد داشته است.

امانی‌بنی درباره تغییرات پروازهای خارجی بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۷۰۹ پرواز خارجی در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد نشست و برخاست داشته که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۳۳۷ هزار و ۲۱۸ مسافر پرواز خارجی در فرودگاه مشهد تردد داشتند که این تعداد حاکی از رشد ۸ درصدی آن نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه‌های استان خراسان رضوی، امانی‌بنی خاطرنشان کرد: بیشترین پرواز داخلی در سه ماهه نخست امسال مسیر مشهد به تهران با ۲ هزار و ۵۷۶ پرواز و ۳۶۱ هزار و ۳۷۴ مسافر و بیشترین سهم پرواز خارجی در مسیر مشهد به نجف با ۴۸۴ پرواز و ۵۸ هزار و ۷۷۸ مسافر بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha