• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402050201041
  • منبع : نمایندگی مازندران

هشدار فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران به خریداران ویلا و زمین در استان

هشدار فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران به خریداران ویلا و زمین در استان

ایسنا/مازندران فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری، به افرادی که قصد خرید زمین و ویلا در استان را دارند هشدار داد؛ قبل از خرید و انجام معامله هرگونه ملک مسکونی، مزروعی و یا ویلا در حاشیه جنگل، مرتع و دریا قبل از خرید حتماً از مبادی و دستگاه‌های مربوطه مانند منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و بخشداری‌ها استعلام مربوطه را دریافت و پس از حصول اطمینان از غیرملی بودن عرصه اقدام به خرید آن نمایند.

به گزارش اداره کل منابع طبیعی مازندران- ساری، سرهنگ مجید ذکریایی با اعلام اینکه در چهار ماهه نخست امسال حسب  وظیفه ذاتی یگان حفاظت در راستای اجرای ماموریت‌های محوله در جهت صیانت از انفال و منابع ملی، انجام شد، اظهار کرد: تعداد ۳۰۰ فقره اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت ۶۶ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی در بدو تصرف از دست متخلفین خارج و اعاده به وضع سابق برگشت.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران افزود: برخی افراد متخلف با احداث آلونک‌های چوبی و با فنس کشی و چپربندی اقدام به تصرف اراضی ملی کردند که توسط مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی شناسایی و جمع آوری شد.

این مسئول تصریح کرد: در راستای اجرای احکام قضایی صادره در چهار ماهه نخست سال جاری تعداد ۳۴ فقره احکام قضایی اجرا که در پی آن حدود ۹.۶ هکتار از اراضی جنگلی و همچنین ۱۴۰ هکتار از اراضی مرتعی که توسط برخی از افراد سودجو سالیان متمادی تحت تصرف قرار گرفت برابر احکام صادره خلع ید و بناها و اعیانی‌های موجود نیز قلع و قمع  و اراضی مربوطه به انفال عمومی عودت داده شد.

ذکریایی خاطرنشان کرد؛ شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری، ساخت و ساز غیرمجاز با شماره های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد منابع طبیعی تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha