• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402050201052
  • خبرنگار : 50124

آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری پیشرفت فیزیکی طرح نهصت ملی مسکن در شهرکرد را به طور میانگین ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت: آنچه در پیشرفت فیزکی و تحویل واحد‍‌ها به متقاضیان اهمیت دارد، میزان مشارکت متقاضان و واریز به موقع آورده است که در این صورت عملیات اجرایی پروژه‌ها تسریع خواهد شد.

کامران رهی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه  ۱۶ واحد از پروژه نهصت ملی مسکن در شهرکرد دارای پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد هستند و امیدواریم تا هفته دولت به مردم تحویل داده شوند، اظهار کرد: مقرر شده که  ۳۰۰ واحد بنیاد مسکن،  ۱۵۰ واحد ستاد اجرایی فرمان امام  و  ۱۵۰ واحد راه و شهرسازی به مردم تحویل دهند.

رهی با بیان اینکه  بیشترین واحدهای ساخته شده به شهر شهرکرد اختصاص دارد، افزود: تعدادی از این واحدها به صورت خود مالکی هستند که در شهرهای پایین‌تر از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت اجرا می‌شوند و پیشرفت فیزیکی پایین‌تری نسبت به بقیه پروژه‌ها دارند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی طرح نهصت ملی مسکن در شهرکرد را به طور میانگین ۴۰ درصد عنوان و تصریح کرد: آنچه در پیشرفت فیزکی و تحویل واحد‍‌ها به متقاضیان اهمیت دارد، میزان مشارکت متقاضان و واریز به موقع آورده است که در  این صورت عملیات اجرایی پروژه‌ها تسریع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری ۸۸ هزار و ۴۰۰ متقاضی ثبت‌نام کردند، گفت: پس از پالایش اولیه ۲۳ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند، تاکنون ۱۰ هزار  نفر افتتاح حساب انجام داده‌اند و آورده ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر ۴۰ میلیون تومان بوده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمک‌های در نظر گرفته شده برای حمایت از اقشار کم‌درآمد برای تامین آورده در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: از محل صندوق ملی مسکن برای دهک‌های یک تا چهار و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی تسهیلات درنظر گرفته شده است، برای دهک‌های یک تا دو ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با سود دو درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله و برای دهک‌های سه و چهار ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با همین شرایط در نظر گرفته شده است.

رهی در ادامه با اشاره به اینکه ودیعه مسکن به مستاجرانی که  در سامانه  راه و شهر سازی ثبت‌نام کرده‌‎اند، پرداخت می‌شود، تصریح کرد: افرادی که به عنوان مستاجر تاییده نهایی گرفته‌اند به بانک‌ها ارجاع داده می‌شوند.  تسهیلات ودیعه مسکن ۷۰ میلیون تومان است و بانک‌ها براساس اعتبار خود به متقاضیان تسهیلات اعطا می‌کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تاکنون ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به متقاضان ودیعه مسکن تسهیلات پرداخت شده است.

وی در خصوص اختصاص زمین در طرح جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: به خانواده‌هایی که بعد از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم شده‌اند یک قطعه زمین رایگان واگذار می‌شود، البته یک هزینه اندک برای آماده‌سازی دریافت می‌شود که متقاضیان هزینه آماده‌سازی را در اقساط هشت ساله پرداخت می‌کنند.

رهی با بیان اینکه طرح جوانی جمعیت در ۹ شهر و در قالب ۱۱۰ پلاک در استان اجرا می‌شود، گفت: تاکنون ۴۱۰۰ نفر متقاضی جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند و بیشترین آمار ثبت‌نام در شهرکرد با ۹۰۰ نفر بوده است که پس از پالایش پرونده و آماده‌سازی زمین، واگذاری در منطقه ۴۰ منظریه انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha