• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402050301738
  • خبرنگار : 50176

/جهاد دانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/

برگزاری جشنواره «اقوام ایران‌زمین» با هدف تقویت وحدت ملی و حفظ مواریث فرهنگی اقوام ایرانی

برگزاری جشنواره «اقوام ایران‌زمین» با هدف تقویت وحدت ملی و حفظ مواریث فرهنگی اقوام ایرانی

ایسنا/لرستان معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان از توسعه بخش‌های جشنواره اقوام ایران زمین در دوره‌های آتی خبر داد.

امین آزادبخت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به این‌که دشمنان ایران همواره به دنبال اختلافات قومی در کشورمان هستند به‌طوری‌که نمود آن را در اغتشاشات سال گذشته هم شاهد بودیم؛ تقویت وحدت ملی و حفظ مواریث فرهنگی اقوام ایرانی مهم‌ترین اهداف جشنواره اقوام ایران‌زمین است.

وی افزود: ترویج مفهوم حاکمیت ملی و سرزمینی با پذیرش اصل تنوع و احترام به اقوام ایرانی، فراهم آوردن بستری مناسب برای رشد و شکوفایی آفرینش‌های فرهنگی و هنری جوانان، فراهم کردن فضای علمی، فرهنگی و گفتمانی در خصوص خاستگاه تمدنی، ایجاد فضای شادی و نشاط در جامعه از دیگر اهداف این جشنواره است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان ادامه داد: علی‌رغم اینکه در فضاهای غیررسمی برخی از هنرمندان معاند، جشنواره‌های فرهنگی و هنری کشور را تحریم کرده بودند، اما با توجه به آثار متعددی که از سراسر ایران به دبیرخانه جشنواره واصل شد و همچنین تنوع موضوعی آثار دریافتی و همچنین فضای شاد و مفرح اختتامیه جشنواره و بازتاب رسانه‌ای آن، می‌توان گفت که اهداف جشنواره محقق شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های واحد برای توسعه این جشنواره اظهار کرد: در صورت تأمین اعتبارات لازم در دوره‌های آتی جشنواره بخش‌های متنوع‌تری مانند فیلم، انیمیشن، داستان و سایر هنرهای تجسمی به جشنواره اضافه می‌شود.

آزادبخت در ادامه در رابطه با میزان اعتماد جهاد دانشگاهی به جوانان گفت: جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای برای رشد جوانان است به‌طوری‌که اکثر نیروهای آن جوان هستند و از فضای دانشگاهی به مجموعه این نهاد اضافه شده‌اند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان که خود نیز از فعالیت‌های دانشجویی در مجموعه جهاددانشگاهی جذب‌شده است، مهم‌ترین اهداف فرهنگی و سیاست‌های این نهاد را فراهم‌سازی بستری مناسب برای رشد و شکوفایی جوانان خواند.

وی در پاسخ به این سؤال که جهاد دانشگاهی به‌عنوان تجلی‌گاه علم، ایمان و عمل چه نقشی می‌تواند در پیشرفت دانش‌بنیان کشور داشته باشد؟ اضافه کرد: جهاد دانشگاهی مانند عمر پر برکت ۴۲ ساله خود می‌تواند زمینه‌ساز تربیت، رشد و پرورش نیروهای متخصص و متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد و در همه بخش‌های توسعه کشور مخصوصاً بخش‌های علمی و فرهنگی نقش‌آفرینی کند، شاهد مثال این ادعا مجموعه‌های پربرکت رویان، ابن‌سینا، ایکنا، ایسنا، پژوهشکده گیاهان دارویی، سازمان دانشجویان و... است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha